i5 i i7 kasse?

Bundkort / CPU d.  18. januar. 2012, skrevet af XenoPhreak
Vist: 1272 gange.

XenoPhreak
 
Superbruger
Tilføjet:
18-01-2012 21:39:38
Svar/Indlæg:
17/4
Jeg købte en Intel Core i7 2600k, men da den idag kom med post danmark og jeg fik den åbnet så bemærkede jeg hurtigt af kassen havde været åben, og så kiggede jeg i toppen og så på processoren at der var en Core i5 2500 i den. Processoren er købt hos proshop, men det lyder ikke rigtig til af de ville gøre noget ved det, men hvad kan jeg gøre?

PS, håber det er det rigtige sted jeg har lagt tråden. :)
Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2012 21:42:31
Svar/Indlæg:
10398/435
Klag igen og kræv ombytning til en 2600K.

Derefter
http://www.forbrug.dk/Test-og-...


XenoPhreak
 
Superbruger
Tilføjet:
18-01-2012 22:10:51
Svar/Indlæg:
17/4
Jeg har krævet den ombyttet men han sagde at han skulle tjekke lageret først fordi alt der blev sendt ud blev filmet, og det sagde de et par gange idag.


Sjakalen
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2012 23:24:38
Svar/Indlæg:
1978/216
Bare send den retur også kræver du vil ha dine penge igen. også køb din CPU et andet sted, sådan nogle bonderøve! i mine øre lyder det som om det er en bevist fejl fra deres side... de kan sgu da ikke overse at kassen har været åbnet 🤡

Husk du har 14 dages fortrydelsesret!


DJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2012 23:58:19
Svar/Indlæg:
1431/233
3# det er meget mulig han har 14 dages returret. Men hvad hjælper det hvis det ikke er den "rigtige" varer han leverer tilbage??
Du kan jo heller ikke bestille en cykel og leverer et løbehjul tilbage.

Kan da godt forstå man er træt af det, men det er jo nok højst sansynligt en anden kunde der har leveret den forkerte varer retur på et andet tidspunkt.
Løsningen er at tage snakken med butikken, og få dem til at sende den rigtige varer. Det må de kunne se fornuften i det, og finde den rigtige "forbryder" der har sendt forkert tilbage.


skybear
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2012 23:59:03
Svar/Indlæg:
593/56
#3
Hvis han bare sender den retur på sin retur ret og kræver sine penge igen, vil de jo påstå at han har byttet CPU´en ude med en anden. Og når han selv ka nse at den har været åbnet så kan de jo nok også


DJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2012 00:04:04
Svar/Indlæg:
1431/233
5# Enig, og så har han da først balladen. Så er han jo svindleren

Utrolig som folk altid skal Bitche over butikken, men i virkeligheden er det jo bare en anden kunde der misbruger returretten.!
Det kan butikken jo ikke gøre for. Kan godt forstå de lige skal undersøge sagen først. Det er jo almindelig logik, ellers kan alle jo bestille en i7 og sige de kun har modtaget en i3.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af DJ Alban d. 19-01-2012 00:06:34.


colombodk
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2012 01:28:24
Svar/Indlæg:
826/60
Er sikker på, at Proshop nok skal få checket deres videoovervågning og digitale logs med lagertilgang/-fragang og derigennem få identificeret hvor "fejlen" er opstået; der kan ikke være ret mange tilfælde af kunder der returnerer en i7-2600K, og haps, så har de fundet skurken og sendt ham/hende en opkrævning og evt politianmeldelse! 🙂

Giv dem et par dage at arbejde i, så går det i orden, det er jeg sikker på. Men hold os lige opdateret om sagen her på hwt.dk


ace1234
 
Newbie
Tilføjet:
19-01-2012 07:36:02
Svar/Indlæg:
94/1
lyder bare mærkeligt hvorfor proshop så ikke tjekker den vare de fik retur tidligere fra "svindleren" og bare sender brugt vare retur til en ny kunde ? det kunne jo være en defekt vare ? eller er det på lageret et brodent kar findes ...et råd kunne være ikke at modtage noget der har været åbnet, eller lider af synlig skade (kassen)men hvem tænker på det ?


Sjakalen
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2012 09:11:35
Svar/Indlæg:
1978/216
#4-5 Skrive fejl, han skal jo forsat gøre som han har gjort, altså ringe og forklare dem at der er sket en fejl på derees lager men hvis de gør den mindste modstand... og han skal han ud i en diskusion med dem. så hadet jeg bare krævet mine penge igen med det samme. længer er den ikke.

De burde jo bare sige til manden "ja ok den bytter vi den da bare... send den retur og du modtager den rigtige CPU et par dage efter, vi har modtaget den fra dig og vi sender selvfølige en postlabel til dig" se det er hvad jeg kalder for god service!! ❤

#6 Jo butikken der er snot dum.. eller måske dem på deres lager der er nogle kødhoveder! hvis du spøger mig. de burde tjekke op på alle deres retur vare. når de kommer ind ad døren. så sådan sager ikke opstår


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sjakalen d. 19-01-2012 09:15:34.


DJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2012 10:02:46
Svar/Indlæg:
1431/233
9# Ja det er rigtig, det ville ha været go service..
Men god service er ofte forbundet med extra udgifter for firmaet. 0# kunne jo godt være "svindleren", de kan jo ikke vide det. Så syntes det er fair de skal kigge det igennem. Selv om det er træls for 0#.

og ja de burde nok kigge det igennem som de får retur, men hvem tænker på at kigge efter andet end om cpu en er intakt og i kassen. De stoler jo også på at det de får retur er den rigtige varer. Der kan jo ske fejl alle steder.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af DJ Alban d. 19-01-2012 10:07:00.


lonki
 
Superbruger
Tilføjet:
19-01-2012 15:03:20
Svar/Indlæg:
190/29
Skulle ikke være første gang Proshop shipper noget som ikke er rigtigt eller med mangler, købte fx et Asus Rampage IV Extreme x79 BF3 - hvor selve Battlefield 3 aktiveringskoden ikke lå i kassen? Efter en uges torvtrækkeri med Proshop og Asus, gav Asus mig koden!


Springer
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2012 15:07:38
Svar/Indlæg:
765/28
Det er formentlig ikke Proshops skyld. Som der tidligere er nævnt så er der en spade der har leveret en i5'er tilbage i stedet for en i7'er.

Proshop kan ikke tjekke alt hvad der kommer ind af døren, eller måske burde de netop gøre det i en periode, for der er åbenbart uærlige personer der udnytter det.


Glacier
 
Overclocker
Tilføjet:
19-01-2012 16:22:34
Svar/Indlæg:
13/0
Hvis man læser hvad du selv har skrevet og hvad proshop har skrevet ang. dette på trustpilot, så virker det da til at du overreagerer en smule.


SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2012 16:42:33
Svar/Indlæg:
3011/103
Jeg har selv lige modtaget en pakke fra dem, hvor det ikke var det helt rigtige de sendte til mig. Jeg kontaktede dem, og vi fandt en løsning med, at de giver mig 100 kroner tilbage. De penge har jeg dog ikke fået endnu, så står de ikke kontoen i morgen må jeg have fat i dem.

Det lyder jo ikke særlig godt, at de igen ikke har styr på deres lager.


Sjakalen
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2012 16:53:36
Svar/Indlæg:
1978/216
#10 Som jeg ser det er det kun Proshop der ikke efterlever deres egne regler for retur vare... hvis de ikke tjekker op på alle retur vare, det står jo klart og tydligt på deres hjemmeside under

Hvordan benyttes 14-dages fortrydelsesretten?

Hvis du ønsker at benytte dig af 14 dages fortrydelsesretten, skal følgende betingelser være opfyldt: Produktet skal indsendes eller indleveres i butikken senest 14 dage efter købet er foretaget
Produktet skal returneres i væsentlig samme stand, som du modtog det og i den originale emballage
Du skal være privatperson, da der ikke er fortrydelsesret for erhvervskunder
Produktet skal være købt via fjernsalg, dvs via hjemmesiden www.Proshop.dk

Bemærk venligst, at reglen om 14 dages fortrydelsesret ikke betyder "14 dage til at afprøve i". Ved returnering bør produktet være ubrugt. En tommelfingerregel er, at varen skal fremstå som ny. Man kan spørge sig selv, inden man returnerer varen: "Ville jeg selv acceptere dette produkt som nyt"? Søger du nærmere instrukser om fremgangsmåder, regler, indpakning når du tilbageleverer kan du læse mere her.

Så hvordan den fejl kan ske at han modtager en i5 2500 i en kasse fra en i7 2600K kan jeg ikke forstår. så den der dårlige undskylning med at en kunde har ombyttet en i7 2600K og sendt en i5 2500 retur.. burde overhovedet ikke kunne ske i følge deres egne regler.

Så der er nogle hos proshop der bare ikke deres job godt nok... og alene derfor skal han da bare ha en nye cpu uden diskussion. så kan de sgu bruge tid på at finde synderen i egne rækker bagefter.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sjakalen d. 19-01-2012 16:56:02.


Glacier
 
Overclocker
Tilføjet:
19-01-2012 17:05:01
Svar/Indlæg:
13/0
#15

Hvis du læser hvad proshop har skrevet på Trustpilot, så lyder det ikke til at de nægtet at gøre noget.

De skriver at de bare skulle finde ud af hvad der er gået galt, og det skriver XenoPhreak jo også selv i #2 at han har fået afvide.


Sjakalen
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2012 17:58:45
Svar/Indlæg:
1978/216
#16 Ja ok, det har jeg så ikke... men jeg var faktisk på vej derind, men så kom jeg fra det tidliger 😳 men synes bare det ville være på sin plads at de gør det bagefter, altså når de har fået hans retur og han har fået sin CPU. de er da nød til at finde ud af hvordan sådan en fejl kan opstår, med alle de regler de har for retur vare


XenoPhreak
 
Superbruger
Tilføjet:
20-01-2012 13:49:51
Svar/Indlæg:
17/4
Efter et par forsøg i at få den byttet, nægtede de faktisk af snakke med os, så røg de på trustpilot, Så vågnede Proshop op, Og en flink herre som hedder ronni, sendte os en ny med det samme, vi sendte den brugte i5 retur, og vi har lige modtaget i7'eren nu.


clokker
 
Superbruger
Tilføjet:
21-01-2012 11:00:48
Svar/Indlæg:
755/6
Det godt nok darligt men skal går så langt for at få sin ret.men godt at høre de byttet cpu´n alligevel. 😳