Det er en hel del mere end overkill med den i7 920...
Saadan en sag kunne jeg godt bruge, men det er en anden sag 🙂
AMD har lavet en Fusion APU med det hele.
Her kan du kigge paa AMD e350 (mener der er kommet eller taet paa kommer en e450), som er en lille dual core, der nemt skulle kunne klare FULL HD.
Der er ogsaa indbygget GPU. Disse faaes med en passiv koeleloesning i mITX stoerrelsen, saa det ikke bliver saa stort.
Er det ikke nok, kan du jo kigge efter AMD FM1 socket, som fx A4-3300 (2.5 Ghz dual core) og helt op til A8-3870K, en 3 Ghz Quad Core med indbygget HD6550D gfx.
Der er flere udgaver imellem der. Faaes i stoerre motherboard dimensioner, hvis du ikke skal have et lille mediecenter.
Nu er jeg ikke AMD fanboy, saa derfor skal du da ogsaa have nogle Intel foreslag.
Her vil jeg mene at i3 Sandy Bridge er vejen frem - evt. en i3 2100T, som er lavere clock, men ogsaa lavere stroemforbrug. Der er indbygget HD grafik, som skulle vaere rigeligt til mediecenter.
Angaaende kabinet er det jo smag og behag. Hvor stort maa det vaere? Skal det vaere et almindeligt eller skal du vaere desktop (hvor det ligger ned) eller maaske en Cube form ala Shuttle?
Og hvad er prislejet? Der er vist mange gode loesninger. Koeber du en Nas, saa er det jo ikke noedvendigt med harddisk pladsen, hvortil jeg ville foreslaa en mindre SSD som eneste intern disk i systemet.
Haaber det gav lidt mening og lidt stof til eftertanke. Du kan evt. skrive til jmose herfra - han er vist med tiden blevet min Mediecenter kilde, naar jeg selv har spoergsmaal og han er altid flink til at hjaelpe (btw, kan vi ikke faa en funktion, hvor vi kan linke til andre brugere her paa HWT? - lidt alle facebook med et @navn, saa kan man nemmere referere )