Overclocker
Tilføjet:
22-01-2012 19:43:58
Svar/Indlæg:
29/6
Hej derude. Jeg har fået et mærkeligt harddisk problem jeg ikke ved hvordan jeg skal løse og vil deror gerne bede om noget hjælp.
Jeg skulle skifte en computer for en, men gad ikke til at geninstallere systemet og overføre person filerne så jeg flytede bare disken over i den nye maskine og installerede de nødvendige drivere fra producenten. Men efter nogle ugers tid begyndte disken lige pludslig at slukke når den blev udsat for megen arbejde, fx. firefox eller en fil kopiering. Man kunne høre at disken pludselig sænkede rpm antallet og ihærdigt prøvede at læse, men uden held, hvorefter den slukkede. Det kommer an på hvad man laver, så længe det ikke kræver så megen læsning eller skrivning på disken køre den fint, men så snart disken skal lave noget er det helt sikkert at den begynder at opføre sig som beskrevet.
Jeg prøvede derfor at sætte en ny disk i maskinen og geninstallerede Windows samt driveren fra producenten, men den gjorde det samme. Jeg har lagt mærke til at det er kun noget den begynder på efter at producentens sata driver er blevet installeret, tror jeg? Jeg prøvede at sætte den originale disk i en anden computer og der virkede den uden problemer, man kunne læse og skrive så meget som man ville og den var ligeglad.
Ud fra de fejlfindinger jeg har lavet er jeg kommet frem til den konklusion at det må være producentens drivere der får systemet til at gå i ged. Men jeg er ikke sikker og vil derfor spørge om der er nogn derude der har oplevet noget ligende eller evt. ved hvad jeg kan gøre ved det?
Specifikationer:
Mobo: Gigabyte GA-Z68MX-UD2H-B3 (Rev. 1.0)
Cpu: Intel core i5-2500
Psu: Corsair VX550W
Hdd: Seagate Barracuda 500Gb 7200rpm
Network: ASUS N13-PCE
Memory: Corsair Dominator 6Gb 1600Mhz
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af M.L.L d. 22-01-2012 19:51:41.