Medion ms-7708 bundkort

Bundkort / CPU d.  24. januar. 2012, skrevet af ScorpionKing
Vist: 3502 gange.

ScorpionKing

Bruger
Tilføjet:
24-01-2012 11:48:09
Svar/Indlæg:
1/1
Hej

Jeg er ny, både her og hvad angår mere avanceret computer brug, bær derfor venligst over med mig :)

Til sagen:
Jeg har en medion pc, købt fra aldi for omkring 6 måneder siden. Bundkortet i pcen hedder ms-7708. Under BIOS kan jeg ikke finde nogen mulighed for overclocking af min cpu. Kan hverken pille ved FSB, volt, Vcore eller noget som helst.

Har læst mig frem til, at jeg har disse 2 muligheder:

1. Overclock med programmer gennem windows og ikke BIOS.

2. Download en anden BIOS, måske en fra MSI.

Mit spørgsmål er derfor: Hvad skal jeg gøre? Kan jeg virkelig downloade en anden BIOS og benytte den istedet? Hvis ja, hvilken skal jeg da vælge?

Og hvis det skal foregå gennem windows, hvilket OC program kan I anbefale?

På forhånd mange tak :)

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af ScorpionKing d. 24-01-2012 11:48:54.
Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2012 12:17:48
Svar/Indlæg:
2246/14
umiddelbart er det nok nemmere at finde et brugt board herinde, om en custom rom kommer til at virke er ikke let at vide, og den skal nok også passe specifikt til dit board...
OC programmer igennem windows plejer at bruge features på MB'et, det kan du nok regne med er disablet.

ScorpionKing

Bruger
Tilføjet:
24-01-2012 12:37:03
Svar/Indlæg:
1/1
@Swayde
Mange tak for hurtig svar.

Ok, jeg har ellers læst, gennem flere sider på nettet, at bundkortets standard BIOS har disablet mulighed for OC, men at man ved at trykke på F11, vil ku få en mere avanceret BIOS frem, med mulighed for OC.

Jeg kan bare ikke få denne BIOS frem, selvom jeg på nettet kan læse, at folk med præcis samme PC som min godt kan det.

Her, Nana's indlæg kommer ind på det. http://www.hardwareonline.dk/t...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af ScorpionKing d. 24-01-2012 12:37:32.

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2012 13:17:52
Svar/Indlæg:
8947/160
Det er tit MSI bindkort der sidder i medions maskiner, så hvis ikke det er lavet om eller er helt specielt til medion, så burde du kunne finde ud af hvilket MSI bundkort det drejer sig om og derved flashe bios til en "msi" bios der tillader OC osv. Men det bliver måske et stort spionarbejde der skal til for at finde det rigtige msi board.

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
26-01-2012 13:26:23
Svar/Indlæg:
4983/48
Sidste skal du tryk på både Ctrl og Alt tasten plus du tryker korte på power knapen på PC'en. Husk ikke at tryke lang på PC strommen ellers lukker du ned for maskine

I´loled 😛

Uanset det er noget du kommer til at ligge lidt tid i både at undersøge, men også lege lidt med at prøve frem og tilbage...

Det er ikke det værd, da de bundkort netop er specielt lavet til medion (bla begrænsede PCI-E porte med kun 8 tråde istedet for 16)

Og det OC´er overvejende dårligt, da de self er produceret så billigt som muligt, hvilket ofte går udover valget af Mosfets som det første.