Fortrydelses sag, Føniks Computer

Føniks d.  24. januar. 2012, skrevet af Sploink
Vist: 5935 gange.

Sploink
 
Overclocker
Tilføjet:
24-01-2012 12:24:23
Svar/Indlæg:
14/2
Jeg har d 28-12-2011 fået færdigbehandlet en retursag, hvor de ville overføre pengene til min konto.

Skriver til dem d 09-01-2012 for at høre hvad der sker, da de stadig ikke har returneret pengene. De skriver tilbage:

"Grundet en enorm travlhed i julemåneden samt en masse returneringer i forbindelse med dette, er kontooverførsler til retursager indleveret i slutningen af december 2011, først blevet afsluttet i løbet af uge 1. Altså senest d. 06/01-2012"


Det er jo fair nok og jeg tænker pengene burde være lige på trapperne. Men næh nej. Idag d 24-01-2012 er der stadig ikke gået penge ind på min konto, og de har ikke svaret på min mail jeg skrev til dem for 4 dage siden.
Nu har jeg skrevet til dem igen, og jeg afventer svar.

Kan jeg gå i banken og kræve pengene overført, eller gå til politiet fordi de tilbageholder penge som ikke er deres ?
Det er meget belastende at de har så latterlig service
crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2012 12:38:42
Svar/Indlæg:
7765/230
Du kan slå røven i sædet og vente på at tingene tager den tid de nu engang tager... :yes:


Sploink
 
Overclocker
Tilføjet:
24-01-2012 12:42:58
Svar/Indlæg:
14/2
Det kan man. Er dog første gang jeg nogensinde har oplevet det har taget så lang tid.
Hvis de skriver at sagerne fra Dec er afsluttet senest d 06-01-2012, tager det ikke mere end et par bankdage 🙂
Nu må vi se hvad de har tænkt sig


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
24-01-2012 12:46:38
Svar/Indlæg:
2826/100
Ifølge deres egen side får du pengene inden for 30 dage, Så de har lige et par dage at løbe på endnu 🙂

evt vil jeg da anbefale dig at vente på Føniks svarer herinde eller give dem et kald og høre hvordan det ser ud.

"Føniks A/S returnerer beløbet inden 30 dage i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 21 stk. 3 og 4.
Er du i tvivl:
Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Føniks A/S, at De retter henvendelse til

kontakt (at) fcomputer.dk


eller på telefon 7060 6064.
Forsvarlig returnering
Alle produkter der returneres til Føniks A/S skal være forsvarligt indpakket."


Selas
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2012 12:46:52
Svar/Indlæg:
2845/91
"Kan jeg gå i banken og kræve pengene overført, eller gå til politiet fordi de tilbageholder penge som ikke er deres ? "

Hvad skulle banken kunne gøre? De kan ikke afgøre sådan en sag.

Jeg ved ikke hvor lang tid der er rimeligt men det er ved at være på tide hvis de har besluttet at give dig pengene tilbage, men jeg ville nok tage forbi dem eller ringe til dem..
Deres forklaring med at der er mange returneringer i tiden efter jul er meget troværdig kan jeg skrive under på da jeg selv har arbejdet i butik, jeg har også selv handlet med Føniks og synes de er fine godtfolk.


Sploink
 
Overclocker
Tilføjet:
24-01-2012 12:49:37
Svar/Indlæg:
14/2
Synes også selv det er helt fair det kan tage tid grundet juletravlhed 🙂

Nu har det dog taget meget lang tid.

Må se om pengene er gået ind ved udgangen af denne mdr, ellers må jeg smutte ind forbi dem 🙂



Føniks
 
Overclocker
Tilføjet:
24-01-2012 13:09:10
Svar/Indlæg:
50/7
Hej Sploink

Nu kan jeg ikke se nogen info på dig ud fra din profil som kan guide mig til din sag, men hvis du sender mig dit sagsnummer eller noget info på dig direkte til min mail, så skal jeg nok følge op på sagen.
Du kan sende det til se[at]fcomputer.dk

Vores betingelser hedder rigtigt nok at beløb overføres inden for 30 dage, men hvis du har fået at vide at sagen er afsluttet, så er det jo en anden sag.

Jeg vil meget gerne følge op på sagen, så skriv endelig til mig så jeg kan hjælpe dig!

Mvh
Stefan
Føniks A/S


Sploink
 
Overclocker
Tilføjet:
24-01-2012 13:12:22
Svar/Indlæg:
14/2
Hej Stefan

Har sendt en privat besked med ordre nummer 🙂


Nickzy
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2012 15:43:04
Svar/Indlæg:
263/26
#7
Send ham informationen på hans mail. Han sidder mere på den end herinde :P


Sploink
 
Overclocker
Tilføjet:
27-01-2012 09:35:39
Svar/Indlæg:
14/2
Bare lige for at følge op på den, så var der sket en tastefejl og pengene er nu overført 🙂
Fejl kan ske jo


Føniks
 
Overclocker
Tilføjet:
31-01-2012 16:38:48
Svar/Indlæg:
50/7
#7
Jeg modtager de fleste opdateringer af tråde og PM'er direkte på mail, så jeg kan svare jer hurtigst muligt! 🙂

#9
Jeg er glad for du kontaktede os - godt at vide vi kan komme ud til kunderne og finde løsninger gennem alle vores kommunikationskanaler. 🙂