Vi kan alle sidder her og være gammel kloge. Ja, med den viden jeg har idag kunne jeg sagtens have afværget finanskrisen, hvis nogen havde givet mig magten. Det er dog ikke sikkert jeg ville have kunne gøre det før krisen, da jeg af gode grunde ikke ville vide at den kom.
Det man sal hæfte sig ved alt det her er ikke at det kunne undgås, men at der åbenbart ikke er nogen, der har taget ved lære af tidligere hændelser.
Derfor synes jeg at det er befolkningen, der burde tage et ansvar og sætte vores politikere på plads. Men den gennemsnitlige dansker har nok mere travlt med egne problemer, hvilket er helt forståeligt, om end de nok udspringer sig at problemer skabt af vores kære politikere, og se x-factor og andet skidt i fjernsynet.
Vores medier fokusere alt for meget på populistisk journalistik til at tage sig tid til at lave seriøs journalistik med fokus på samfunds problemer og deres oprindelse, fremfor at pakke dem ind i historier, der sælger, så de bliver mere spiselige for befolkningen. Der er dog kun en grund til at de kan slippe afsted med det, og det er at vi som befolkning er blevet for fedladne og dovne til at tage et ansvar.
Til det debatten handler om så er det hverken første eller sidste gang det sker. Men læs lige at det er EU, der siger at vi skal købe el nettet tilbage og ikke staten.
Lige til sidst inden folk bliver for vigilante. Dem er har taget beslutningerne skal ikke have tæsk, næ de skal drages til ansvar for deres gerninger igennem vores retssystem, og mon ikke der er en lov eller to der er ret konsekvent overfor det der nærmest kan beskrives som magtmisbrug.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MaddPirate88 d. 28-01-2012 13:40:06.