Hjælp med DooM 2 og Might and Magic IV

Spil d.  31. januar. 2012, skrevet af QuadZ
Vist: 1095 gange.

QuadZ

Nørd
Tilføjet:
31-01-2012 20:40:07
Svar/Indlæg:
30/6
Godmorgen derude 🙂

Jeg har lige installeret Heroes of Might and Magic IV (4) i går, og der er en fejl når jeg fx. i start menuen vælge campaign, burde der komme en boks op af sig selv hvor man kan vælge i mellem 6 forskellige kampagner, men for at jeg kan få denne boks frem skal jeg først køre min mus hen hele boksen for at få den frem. Dette sker også hvis jeg skal til at kæmpe mod en, så skal jeg også køre min mus henover skærmen for at få det frem. Altså det sker hver gang der kommer en boks eller et helt nyt billede op på skærmen.

Og det er jo ret så irriterende at skulle gøre hver gang, så det kunne jo være at i derude kendte en fix til denne fejl? Jeg har prøvet at køre det i kompatibilitet tilstand med Windows XP SP3, dette hjalp ikke :/ Jeg har også googlet lidt rundt men jeg kunne ikke rigtig finde nogen der havde oplevet/havde en løsning til dette problem :(

Jeg har også et andet problem med DooM II (2), som jeg lige har fået. Det er at ca. hver anden gang jeg starter det op fucker farverne helt op, så det ligner at de er blevet inverteret/blevet den modsatte farve af hvad det rent faktisk er. Her har jeg også prøvet med kompatibilitet tilstand med Windows 95, det hjalp heller ikke :( Og kan det passe at man ikke kan kigge op og ned i DooM II?

Jeg siger mange tak for hjælpen på forhånd :)
Fortsat god dag :)
TroldDK

Superbruger
Tilføjet:
31-01-2012 20:41:42
Svar/Indlæg:
114/39
man har aldrig kunne kigge op og ned i doom 😉

QuadZ

Nørd
Tilføjet:
31-01-2012 20:44:34
Svar/Indlæg:
30/6
#1 Tak for svaret 🙂 Det er trods alt et stykke tid siden (~8 år) siden jeg sidst spillede doom, men jeg ville jo lige være helt sikker ;)

Selas

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2012 22:28:56
Svar/Indlæg:
2845/91
Jeg fandt engang et mod så man kunne kigge op og ned i doom2, det virkede fint men så underligt ud pga. fjenderne jo kun bliver renderet som et billede og ikke i fuld 3D.

mht til stabiliteten så prøv at køre det i dosbox.
http://www.dosbox.com/

KrillerDK

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2012 22:47:46
Svar/Indlæg:
851/30
du kan hente et mod på nettet det hedder doomsday/jdoom. det er med bedre grafik og der kan man kigge op og ned.. spiller det tit til lan, pga. man kan spille over TCP/IP. så kan man opleve den gode gamle klassiker med fart på i deathmatch 😀

haveport

Superbruger
Tilføjet:
31-01-2012 23:42:45
Svar/Indlæg:
255/30
Hørt! Er alt for grinern 😲

QuadZ

Nørd
Tilføjet:
01-02-2012 19:23:40
Svar/Indlæg:
30/6
Tak #3 det vil blive prøvet :) Hvis jeg da ellers kan finde ud af det 😛

#4 Jeg tager lige et kig på dem imorgen :) Grafikken er også blevet meget bedre i den mod :)

Nogen der ved noget mht. Might and Magic?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af QuadZ d. 01-02-2012 19:23:59.