Underskriv online FOR EN FOLKEAFSTEMNING OM EURO-TRAKTATEN
Den danske befolkning har aldrig sagt ja til euroen. Alligevel er EU ved at få magt over, hvilken økonomisk politik vi må føre i Danmark. Det er ikke rimeligt. Derfor opfordrer jeg til en folkeafstemning om euro-traktaten.
#4 Ingen af de to ting har så noget som helst med regeringen at gøre :no: I begge tilfælde er/var det brede flertal i folketinget som tog beslutningen! (I denne omgang Venstre, Konservative, Radikale, Socialdemokratiet og SF)
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Ciric d. 01-02-2012 10:30:13.
Jeg ved da godt Helle har et flere tal sammen med V og K. Det er også derfor i ikke får en folkeafstemning. Om i så havde 500000 underskrifter.
Det eneste det virkede er hvis der møder 2-300000 + op i centrum af købehavn og blokere det hele. I et par dage, men det er bare for koldt til sådan noget nu.
helt sikkert ud af EU, de er ved at smadre vores arbejdsmarked med deres slaver fra øst, rive bort hvad vores forfædre har skabt gennem arbejderkampen(før det bondekampen) vil de genskabe et feudalt samfund? og hey alle ved da liste A ikke er røde mere, selv SF er for EU og har solgt voldsomt ud de sidste år. men ja der kommer en dag vi må på gaden når nok er vågnet fra deres døs, tror dog det skal blive meget værer for det bliver bedre, før folket igen vil tænke selv.. frihed, lighed og fællesskab og lotz of ❤
Moderator
Tilføjet: 01-02-2012 11:49:31
Svar/Indlæg:
4982/47
Done 🙂
Samt følgende postet på facebook :
Er du heller ikke fan af Euro´en, som EU og politikerne stadig prøve at hive ned over hovedet på danskerne ? Så send en online underskrift via http://?www.folkebevaegelsen.dk/?spip.... Og støt op om et NEJ TAK til Euro´en, EU´s dårlige indflydelse på danmark, og dansk politik.
🤣 lige i øjet mester, udover det ikke har noget muslimsk over sig, er selv agnostiker, men er vel ikke en vred ung mand for ingen ting, og hey det skriger jo mod himlen at den officiel konspirations teori om 9-11 er en løgn, her fra hestens egen mund: http://www.youtube.com/watch?v...
ja man må lægge øre til meget, men jeg har venner der gik i krig da den danske stat rykkede med usa efter 9 11 og de der masse ødelæggelse våben som ikke var der og alle viste de ikke var der. og når min national ære og skatte kroner bliver brændt af med hvid fosfor og depleted uranium sammen med en million civile, så er det vel værd at tænke over
til cocio, helt sikkert det er fint nok, tænkte først det var budskabet der var forbudt, men har ingen problemer med de regler, er bare (lidt for)glad for learning by doing stilen 🤡
Folkeafstemning! Om hvad? Helle & Co vil jo bare sidde med ved bordet. Sarkozy skal nok placere sig selv for bordenden, og han vil sørge for, at de "udenforstående" ikke får nogen indflydelse! Han skal jo snart på valg, så fransk handlekraft (hvis der nogensinde har været nogen) er i højsædet.
EU's største problem er Merkel! Hun og Tyskland er tæt på at stå af, ligesom England, og det forstår jeg godt. Grækenland er faktisk bankerot. Det samme gælder flere andre medlemmer. Der er kun 4 lande som overholder EU's finanspolitik. Som et kuriosum, tyskland er i færd med at trykke d-mark! Hvorfor mon?
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af sino d. 01-02-2012 15:09:55.
#22 vi har haft våben inspektører i landet siden den første golf krig, så hvis du ville kunne du have undersøgt deres resultater, eller have lytte til deres udtagelser før, under og efter den anden golfkrig. De kemiske våben de havde fra USA var blevet fjernet(det meste)og et atom program i Irak er en stor joke, nej vi kan ikke være alle steder men vi bør holde os informeret fra flere kilder, evt fra dem der var der vi ikke kunne være selv, og i dette tilfælde med det formål at finde svar på det vi gerne vil vide, og ikke blindt tro vores magthavere og deres tandløse skøde hunde vi kalder den 4 stats magt.
#24 🤣 🤣 🤣 Så når jeg i gamle dage havde besøg af ordensmagten og de undersøgte mig, min lejlighed og tilhørende lokaler uden at finde noget... Er det = jeg var lovlydig borger... 😲 🤣 🤣
#0 Det har været galt i mange år. Danmark har mange år sådan stået med ene ben i Eu og det andet udenfor EU. Danmark må få taget valget om, vi vil være en del af Eu eller om vi vil være asociale i stil med CH. Jeg tror det vil blive ekstremt dyrt for Danmark lade være med gå EU vejen. Da Danmark har underskud totalt set indtægter imod udgifter... Den danske krone har altid været fastsat udfra den tyske valuta... Hvis Dk går ud af sammenarbejde, så går tyskerne nok hen lukker for varmehane...
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shadowhunter d. 01-02-2012 17:43:13.
#23 tror Dk står af, hvis tyskerne går ud af Eu. Så vil da for alvor opstå krise, når Eurosedlerne skal byttes ud med de nationalepenge sedler. Så er Europa endnu engang gået i opløsning. 😕
#34 Ja situationens alvor er vist ikke til at tage fejl af. Alligevel synes jeg det er en underlig måde Tyskland kører tingene på, fordi de jo er forgangsnation, når det kommer til at rede EU/euroen og så går Merkel hjem og trykker sine egne pengesedler 😲
Jeg er glad for at Danmark aldrig kom med i Euroen, men desværre ser det ud som om at Helle har planer om at få os med. Hvordan kan hun tænke på det, når euroen er så dårlig som den er, og hun ikke ved om den også er der imorgen
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvor i vil hen? Danmark har været underlagt strenge konvergens krav i lige siden ERM II sammenarbejdet som blev indført i '94. vi har derfor praktisk talt allerede euroen. Dette eneste der er at kæmpe for er det smukke ved den danske krone, men det er efter min mening for sent, sådan som de nye ser ud.
(har ikke læst hele tråden, så håber ikke at jeg reposter 🙂 )
Jen synes hellere at i skal protestere imod ACTA, som er ved at blive sneget til afstemning.
Edit: Danmark kom først med i ERM II i 2006.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af WAR1OCK d. 01-02-2012 21:51:03.
Tja i teorien er kronen bare symbolsk, da Euroen ligger bagved. Det er old newz, men skyldes udelukkende fordi Danmark valgte helt tilbage 1994 køre efter denne strategi. Kronen har bare været låst til udenlansk valuta fra Tyskland helt tilbage til den tid..
Når vi har Dansk valuta, så har vi også lidt spillerum økonomisk. hvor valutaen kan svinge marginaler i kurser, men stadig betyder meget når man skal ud smide 100.000 kr beløb eller der over. Dog ikke noget man kan mærke, når man handler for 200 kr i Tyskland.
Tja 100 kronsedlerne er ikke så pæne, som de gamle med sommerfuglen på. Det vil altid for mig være den ægte 100 kronesedel. Jeg syntes det er fede detaljer på de nye. Hvor motiverne var gjort mere ud af på de gamle. 🙂
Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Shadowhunter d. 01-02-2012 22:11:20.
Moderator
Tilføjet: 01-02-2012 22:34:24
Svar/Indlæg:
4982/47
Så vidt jeg ved, har du ikke fået noget deaktiveret indenfor de sidste par dage, så syntes du skulle lade være med at sidde og lukke så noget fis ud, som forresten slet ikke er relevant for denne tråd heller.
#39 kursen kan variere med 0.25 procent men national banken ligger og opererer inden for 0.1 procent. det svarer til en mulig prisdifference på 100 kr. ved et køb på 100.000kr.
#42 ved ikke om jeg regner 100% rigtigt. hvis vi antager kursen er 7,5 kr for 1 euro og handles for 100.000 kr om til euro, så får du 13333 euro i runde tal.
Hvis kursen er 7,4 kr for 1 euro, og handles for samme beløb. Så vil du få 13513 euro.
Der er små 200 euro i forskel imellem kurs 7,4 og 7,5 for stor handel på 100.000 kr. omregnet i danske, så 1500 kr i forskel.
Så hvis du kun har 100 i prisdifference, så ville jeg slå til.
Jeg havde sidste år nogle chf, som fik en pæn stigning i mere værdi. jeg købte chf dengang omkring kurs 6 kr for 1 chf. Da jeg solgte mange af dem tilbage igen til banke, så fik jeg kurs 6,5 kr of 1 chf. Da kursen var steget på valutaen.
Jeg er nu glad for have været med på turen sammen med de andre. Selv om prisen på CHF gjorde tingene pænt dyrere.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shadowhunter d. 02-02-2012 15:11:18.