Tråden her omhandler min defekte Western Digital Elements Desktop 2 TB harddisk, som desværre gik i stykker, og derfor sendte jeg den retur til Dustin Home.
Nu, snart tre uger efter, har jeg lige fået en mail om at jeg får pengene tilbage.
Problemet er bare at det jo "kun" er de 700 jeg gav dengang, og at disken så i dag koster 300 kroner mere..
Skal de ikke give mig en ny disk i stedet, eller kan de godt bare give mig det beløb tilbage som jeg selv købte disken for.
På den ene side kan jeg godt se at det er rimeligt, men på den anden side, så skal jeg jo have mig en disk igen, og det har jeg nu ikke råd til da jeg kun får de 700 kroner tilbage?
ja man sige de er smarte, men du henholde du have det, samme produkt, som ombytter, og det er tilgængtigt på deres lager, ville ringe til dem. de er også gængse kortyme, at man ombytter produktet.
#4 og #5 han vil jo ikke have mere udbetalt end han har givet for produktet, han ønsker blot et tilsvarende produkt, og så er det jo ligegyldigt med om prisen på produktet er steget.
whoa, nok ikke lige det han mener, han mener at han gerne vil have samme disk som er gået i stykker,,,men efter som den er blevet dyrer, så vil de bare give penge tilbage, istedet for at give ham en ny,,,
#9 Jeg ved desværre ikke om de må give dig pengene tilbage i stedet for at ombytte dit produkt til noget tilsvarende.
Normalt er det jo den modsatte situation man står i, at man vil have pengene tilbage i stedet, pga. problemer med forhandler, produkt eller lignende.
Jeg kan oplyse at jeg for 1-2 måneder siden smed en WD20EARS retur til komplett, og de ombyttede den til en WD20EARX, på under en uge, det er service og det burde dustin også kunne levere, med deres størrelse.
Hvis du havde købt en vare til 500kr, som var defekt, og som i mellemtiden faldt 300kr i pris, ville du jo heller ikke få 300 kroner tilbage. Jeg synes det er fair nok hvis de giver dig det tilbage, som du har betalt. Prisændringen er ikke deres skyld - det er dem, der har sat prisen op ja, men det har markedet bestemt.
Kender alt for godt til disse sager fra da jeg selv sad hos Komplett.
1: Virksomheden kan til en hver tid bestemme, om de oensker at betale pengene tilbage eller ombytte til et andet produkt.
2: Vi saa det meget omkring Demo-varer. Da folk koebte en Demo-varer, som uheldigvis var defekt, saa brokkede de sig sindsygt over, at de IKKE fik et nyt produkt i stedet for pengene tilbage (beloebet, de havde betalt for varen). Men hvorfor skulle virksomheden tabe paa varen? Grunden til de tit ombytter til et tilsvarende produkt er, at priserne paa hardware for det meste er faldet. Saa er det billigere for virksomheden paa den maade, ogsaa selvom de maaske skal erstatte varen med et nye produkt.
#14 sagen handler om Dustin Home og ikke komplett....
#0 en anden gang, så plejer harddisk producenter at have en kanon service når det kommer til RMA af diske, så jeg ville til en hver tid køre sådan en sag direkte, istedet for igennem forhandleren.
#0 Sådan nogle svinehunde! Ring til dem og sig du bare gerne vil ha den ombytte til en ny! sgu da sindsyg dårlig kunde service at du skal tag 300 kr op af egen lomme for at du kan få en nye disk. magen til plat ugler skal man sgu lede længe efter.
Så vidt jeg husker må sælger selv bestemme, om han vil reparere, ombytte, eller give pengene tilbage. I så fald er det OK det som de har gjort. Selvom det er surt.
#19 Jeg ville yde den service, som jeg selv ville forvente at få som kunde! måske det bare er en sur stodder af en medarbejder på deres lager, der har haft en rigtig lorte dag?? så derfor ville jeg ringe dem op for at høre om det nu også så kan være rigtig?? det har man jo desværre hørt om før, at der er medarbejderer der ikke yder den service som forretningen ønsker deres folk skal yde til deres kunder.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sjakalen d. 01-02-2012 19:32:09.
#22 Måske han ikke lige er lagermedarbejder... jeg ved sgu da ikke hvilken titel sådan et fjols har, som tager sådan en beslutning.. men derfor kan det jo godt være en sur stodder der har truffet den, selv om det måske heller ikke er helt iorden med chefens holdning?? også derfor jeg ville ringe til dem. fik jeg den mail, ville jeg da tro det var en fejl fra deres side
Men du har helt ret, hvis jeg blev udsat for sådan en usel service, så hadet jeg da heller ikke handle der igen!
Jeg er i hvert fald færdig med Dustin Home fra nu af! Tak for inputs alle sammen, men tror bare at jeg må tage de 700 og vente til priserne falder igen.
#27 Det glæder mig på dine vegne, det er da rart, at de kom til fornuft til sidst, det er bare ærgerligt at man skal kæmpe med dem først 🙂
#26 Du får lige et eksempel.
Kunden har købt sin harddisk til 700 kr. K -700 F 700 Efter en periode returnerer kunden sin harddisk, dens værdi er nu steget til 1000 kr.
Mulighed 1. Firmaet giver kunden en ny tilsvarende harddisk K -700 F 700
Mulighed 2. Firmaet giver kunden sine 700 kr tilbage og beholder den nye harddisk de får fra leverandøren. K 0 F 0 De sælger så den nye harddisk til en anden kunde. K 0 F 1000
Hvis den oprindelige kunde også køber en harddisk igen hos samme firma, så har den kunde mistet yderligere 300 kr.
Det er da meget tydeligt, at de tjener 300 kr + evt. avancen på den anden harddisk, på at lave det trick.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af KeeZor d. 06-02-2012 13:51:44.
#18 Det er helt forrykt det du kommer med der. Det kan på ingen måde være forhandlerens ansvar, at priserne på hdd's er steget så meget som de har gjort. Grundet mangel på harddiske, har priserne måttet stige til over det dobbelte. Dette kan på ingen måde være forhandlers ansvar, da de som forretning ingen indlfydelse har på markedsprisen, og deraf kan det heller ikke være dem der skal lægge ud for kunden. Det har intet med at snyde kunden at gøre. Det er nærmere noget med at gøre, at de driver en foretning der gerne skulle give overskud, så den ikke kører som palles gavebod.