Problemer med VAIO bærbar - står konstant med lav lysstyrke?

Software d.  05. februar. 2012, skrevet af haveport
Vist: 2811 gange.

haveport

Superbruger
Tilføjet:
05-02-2012 22:55:56
Svar/Indlæg:
255/30
Hej hwt 🙂

Jeg sidder og bøvler lidt med en bærbar, som jeg lige har formateret og installeret windows på, på ny. Jeg har installeret Windows 7 64 bit Ultimate på den og den bliver standard leveret med Win 7 64 bit home premium.

Modellen er en Sony VAIO vpceb1s1e:
http://www.sony.dk/product/vn-...

Alt kører egentlig som det skal, ud over at skærmen konstant står med helt lav lysstyrke. Og den reagerer slet ikke, når jeg prøver at skrue op for lysstyrken med genvejs tasterne. Grafikkortet er installeret osv., så mit eneste bud ville være at problemet ligger i de genvejs taster. Og uanset hvilke programmer jeg installerer på den inde fra VAIO's hjemmeside - under denne model, kan jeg ikke få dem til at fungere.

Har prøvet at snakke med VAIO's kundeservice, men kunne de på ingen måde hjælpe mig med.

Så ville lige høre om der er nogen derude, som har et bud eller to på, hvad jeg kan prøve at gøre, for at løse problemet? 🙂

På forhånd tak
empowerment

Superbruger
Tilføjet:
06-02-2012 02:10:29
Svar/Indlæg:
383/36
Har du prøvet og skrue op for lysstyrken i Windows?

KeeZor

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2012 04:08:04
Svar/Indlæg:
1063/54
Du kan justere lysstyrken under kontrolpanel>>strømstyring.

Hvordan du får genvejstasterne til at virke, når der ikke er nogen drivere som hjælper, det kan jeg ikke svare på.

Ali

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2012 08:41:41
Svar/Indlæg:
638/78
Havde samme problem med en Vaio og løsningen var at klikke på ikonet for batteri i proceslinjen....men genvejstasterne tror jeg ikke virker under Win7 Ultimate, med mindre Sony leverer maskinen er præinstalleret med deres eget tilpassede Win7 Ultimate OS.

SoundWave

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2012 11:13:15
Svar/Indlæg:
3011/103
Hvis du kender eller kan finde andre med samme bærbar kan det være, at der ligger en mappe på C: drevet som hedder SWTOOLS. Det gør der både hos Lenovo og HP. Det er driverne til den specifikke bærbar.

Buggy11

Superbruger
Tilføjet:
06-02-2012 13:31:53
Svar/Indlæg:
212/57
Prøv at sætte den til fuldlysstyrke og så slumre eller gentart den. Min damens gjorde det samme og der var det løsningen

haveport

Superbruger
Tilføjet:
07-02-2012 08:06:15
Svar/Indlæg:
255/30
Det var faktisk lige hvad jeg havde brug for 🙂 . Havde prøvet at finde et sted hvor jeg kunne stille lysstyrken, men uden held. Havde ellers kigget lige derinde, men må have været for hurtig. Så føler mig slet ikke dum nu 😛 🤡

Så må jeg leve uden genvejsknapperne. Men vil da lige prøve som #4 siger, hvis jeg får chancen for det en dag.

Så mange tak for hjælpen 🙂 . Og undskyld mit sene svar.

KeeZor

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2012 13:48:37
Svar/Indlæg:
1063/54
#6 velbekomme, min mor havde for nyligt samme problem, så det var der jeg selv opdagede tricket.

Hendes genvejstaster virker dog fint, så dem ved jeg ikke hvordan du "fixer" 🙂