Waoo godt eller skidt?

Diverse d.  06. februar. 2012, skrevet af Morgan
Vist: 6402 gange.

Morgan

Enthusiast
Tilføjet:
06-02-2012 00:10:22
Svar/Indlæg:
140/28
Hej jeg har tænkt mig at skifte til Waoo fra Dansk Kabel Tv som har opkøbt Arrownet/Aplus for noget tid siden . Men når man tjekker deres Facebook side flyder det med klager over mangel på svigt og dårlig service . Jeg vil nu høre jer herinde Hvad syntes i om Waoo Fibernet Hvad er jeres oplevelse med det? .

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 06-02-2012 09:12:16.
LlamaAgenten

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2012 00:38:28
Svar/Indlæg:
1129/113
Waoo! er mildest talt elendigt. Hvis man bestiller nye kanaler, så kan der gå lang tid før der sker noget/de fjerner tv-pakker og giver en noget helt andet. Når det så skal rettes tager det over en måned - det skete for mine forældre, på trods af, at jeg ringede adskillige gange om ugen. De slettede Viasat abonnementet, fjernede den store Waoo! pakke, erstattede det med en lille pakke der hedder Danske favoritter og mente, at det ikke var muligt at have de ønskede kanalpakker på samme tid. Pludselig efter en måneds ringen frem og tilbage var det pludselig muligt - det var i starten af januar 2012 mine forædre fik de rigtige kanaler igen. Derudover stiger priserne ret ofte. Siden 2006-ish har de haft en 50/50Mbit linje til 299, men under Waoo steg det sgu til 349 + lidt ekstra afgifter. Derudover har Waoo også besluttet, at man med Viasat skal betale kortafgift, så det er 399 per. tv-boks pr. halvår! (Sådan var det IKKE da SydEnergi styrede det tidligere.)

Jeg har selv Stofa, der er mange problemer, men overhovedet ingenting sammenlignet med Waoo! (så det sætter sgu lidt standarden, når Stofa er bedre.)

Anonym202158143552

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2012 01:01:54
Svar/Indlæg:
3671/66

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
06-02-2012 01:36:44
Svar/Indlæg:
5679/460
jeg ka kun tale om deres internet ...jeg har ikke haft problemer ...klippe stabilt og jeg syntes de gange jeg har haft fast i kundeservice f.eks til at spørge om hjælp til noget har de været gode og hurtige til at svare

men ka ikke sige hvordan de er med tv

men som 1# siger så kommer der kort afgift på ved Viasat....det er bare ikke waoo men viasat der har besluttet det :)

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2012 02:20:48
Svar/Indlæg:
3065/208
Deres internet er fedt, min 30/30 forbindelse ryger langt over dens hastighed... i praksis op til 4MB/s vedvarende DL.

Men ifølge IT Styrelsen har jeg 55/70 :p

Og ifølge TDC's hastighedstest: 41,5Mbit/s DL og 32,5Mbit UL

Jeg er personligt glad for at have skiftet Waoo Boxen og Viasat Stor Danmarkspakke ud med Yousee's mellempakke + TV1000, som netop inkluderer TV1000 HD, der ellers er tilkøb hos Viasat (SydEnergi)... og bare man har Kanal5HD, 6HD og 9, har man jo masser af La Liga osv. Kommer nok til at mangle TV3 Puls til formel1 og somme tider TV2 Sport og Eurosport til tennis og ishockey, men det er sgu til at leve med :)

MSJ1982

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2012 07:04:53
Svar/Indlæg:
3577/353
Jeg har Waoo3 og nettet fungere bare 😲

Derimod deres "Store" Tv Pakke er noget lort og fortryder virkelig at jeg hoppede med på den, men overvejer kraftigt at opsige det og bestille 15/15 og så kun have den lille Boxer pakke til 50 Kr 🙂

Annika

Overclocker
Tilføjet:
06-02-2012 08:54:58
Svar/Indlæg:
126/0
Samme erfaring her.
Nettet virker (som regel), men vi har kun haft problemer med den TVboks vi købte af den tidl. udbyder... Har for nylig fået en anden model af waoo, og den virker bedre, men stadig problemer. (Den gamle virkede uden problemer med den gamle udbyder, men med waoos software :( no-go).
Derudover har vi udfald og alt for meget nedetid i tv-delen.

AL kommunikation vi laver med dem er på email, dermed har vi også kunnet henvise til hvad de selv tidl. har lovet/sagt til os.

Nu får de en chance efter den nye boks, men ellers hopper vi væk med især TV-delen, for det er ikke ok til prisen.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
06-02-2012 09:54:13
Svar/Indlæg:
2826/100
Kan kun udtale mig om Internet delen

Har pt. en 30/30 mb. forbindelse hvor der var nogle problemer med udfald på et tidspunkt, på trods af det tog dem lidt tid at få det løst var deres respons tider rimelig fornuftige og hver gang fra det blev konstateret deres løsning ikke havde hjulpet gik der kun et par timer (max 1 dag) så var der en tekniker ude og prøve noget nyt.

Dog skal du lige være opmærksom på at de har problemer med Linksys E4200 routere (på firmware 1.0.02-1.0.03) hvis du kører med en statisk offentlig IP 🙂 Det var det der tog røven på dem ved mig ;) hver gang den ville forny dens IP via deres DHCP røg nettet og så gik der 10-30 min. før den havde fanget den igen.

SIOUX

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2012 11:29:01
Svar/Indlæg:
1478/40

Jeg har brugt 90/90 fra Waoo i 6 måneder, uden nogle problemmer. Jeg kan ikke udtale mig om TV boksen, da jeg kun modtager internet.

JanVen

Overclocker
Tilføjet:
06-02-2012 12:18:04
Svar/Indlæg:
122/1
hmm - Har haft den fulde Waoo pakke i temmelig lang tid - dvs 60/60, stor tv pakke og tlf - ikke fordi tlf bruges, men den er jo gratis med 🙂

Indtil efteråret har det kørt som smurt - men fik så den (tossede) ide at opgradere min boks (Motorola) med en model med harddisk.

Siden da har problemerne stået i kø. Boksen skulle "nulstilles" et par gange om ugen for at fungere - typisk var problemerne at enten kunne HD kanaler ikke vises eller også fuckede den op i optagelser.

Har så fået en ny model boks i sidste uge (Airties) og indtil videre er jeg ikke voldsom imponeret over dens stabilitet.

tatoo1956

Overclocker
Tilføjet:
06-02-2012 12:23:46
Svar/Indlæg:
1630/101
Waoo internet virker fint - TV-delen har vi også problemer med (så at sige) hver dag. Hvad man så kan sætte i stedet ved vi ikke desværre.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2012 13:58:22
Svar/Indlæg:
4112/53
Jeg har 40/40 i Waoo 3 pakken, fra omkring Maj måned 11, og der har internet og TV fungeret fint, ind til TV2 blev betaling, hvor de så har gjort at der er ca. 30 TV2-kanaler!!! Eller flere!
Alle regionale kanaler er der, alle regionale kanalers egne kanaler, og så er en stor andel af dem også i HD, for ej at glemme Zulu, film og Charlie m.f.

Der ud over, så er det oain in the ass, at man ikke selv kan ændre rækkefølgen på TV-kanalerne, men at man dø dam tvungen skal have dem i déres rækkefølge.

Jeg er kommet hjem fra 3mdrs sejltid her i lørdags, og da jeg i dag ville zappe lidt, kunne jeg heller ikke komme ind på nogle af HD-kanalerne.
Den gav lyden i 5 sekunder, og så var det tavst og sort skærm.
Må igang med at forsøge med at tænde/slukke box og modem nogle gange, for at se om dét hjælper, hvilket det gjorde for noget tid siden, for at jeg kunne komme til at se DR HD.

Men alt i alt, er jeg selv tilfreds med deres produkter, dog skal man af og til lige flekse lidt med biceps, for at få dem til at oppe sig, og fikse de ting man har problemer med.

mit er ved SydEnergi.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2012 14:12:58
Svar/Indlæg:
3065/208
Kundeservice ved SydEnergi angående min Viasat Stor Danmarkspakke, har jeg nu overhovedet ikke haft noget problem med, de er sgu flinke at tale med og på den måde er der ingen fnidder fnadder.

Mine forældre brokkede sig tidligere over deres boks og har da efterhånden fået skiftet den ud, og det var da vist nærmest omgående, den havde det med at tabe signalet... sidste problem jeg hos dem har set, var, at film-leje portalen ikke kunne indlæse alle thumbnails i kategorien "Alle Film", så den crashede sgu efterhånden som man scrollede nedad... den mangler vel ram :)

JanVen

Overclocker
Tilføjet:
06-02-2012 14:52:50
Svar/Indlæg:
122/1
#11 - læg dine kanaler i favoritliste, så kan du selv bestemme rækkefølgen OG hvilke du vil have - jeg interesserer mig fx ikke en hujende hatfis for sport, så de er sjovt nok ikke i min favoritliste 🙂

Og det med HD kanaler - få dig en ny boks, for det var sådan det startede med min

MSJ1982

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2012 14:55:37
Svar/Indlæg:
3577/353
Kom lige i tanke om at min Søster har det samme og de har haft mange problemer med deres Tv del, selvom de kun bor 500 Meter væk, men de har så osse 4 Tv og 3 Computere der skal kunne gå på nettet, men har sagt til dem at de "bare" skal slukke og tænde for boksen, hvilket jeg iøvrigt også skal gøre en gang imellem, men jeg slukker som regel for det hele når jeg går

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2012 15:02:19
Svar/Indlæg:
3065/208
Mht Waoo's TV-del er det sgu tydeligt at de har indkøbt det allerbilligste lort, formentligt velvidende det, for at skumme fløden på "features" som Start-Forfra... lej TV fra Sofaen etc., men fakta er, at deres TV-bokse er en generation for tidlig, til deres features, så der er så vidt jeg kan se, ingen grund til at hoppe på Waoo TV før deres næste generation af boxe kommer... indtil da, er der jo rigeligt med muligheder... boxer, yousee, tdc etc... som vel stort set alle fungerer.

EDIT: Fiberboxen man får på væggen (fra SydEnergi) kører er i øvrigt kun på 100Mbit, så i visse setup's kan der vel forekomme hakken etc.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gabbadoo d. 06-02-2012 15:05:49.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2012 15:12:03
Svar/Indlæg:
3065/208
Ikke for at stjæle tråden... men lige én ting til :p

Jeg lagde ud med intro-tilbuddet på Viasat stor DK pakke, som er inkl. TV1000 - og den er egentlig en nice pakke, men man skal vide at det IKKE ER MULIGT at få kanal4, 5 og 6 samtidigt, for de er SBS-net og det har ikke været muligt for sammenslutningen af elselskaber bag Waoo, at få en aftale der har gjort det muligt at få både Viasat og SBS.NET, men hvad værre er, at man efter de første 6 måneders intro-pris, er tvunget til yderligere 6 måneders binding, hvor prisen altså ligger på 399 kr... pas på med at blive hustlet der!

EDIT: Viasat-tilbuddet, som jeg fik, findes ikke længere hos SydEnergi, i stedet er der 6 måneders binding, samme pris (399) men de første 2 måneder gratis... dertil kommer så et servicegebyr på boxen fra viasat på 399 kr. pr. halve år.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gabbadoo d. 06-02-2012 15:20:54.

kimski

Superbruger
Tilføjet:
06-02-2012 17:20:02
Svar/Indlæg:
1085/166
Internet siden er kanon. Du får meget mere end du betaler for.Sidder med en 30/30

DaWeirdGuy

Overclocker
Tilføjet:
06-02-2012 17:44:10
Svar/Indlæg:
89/13
LORT, jeg har 18Mbit download og 14Mbit upload paa en god dag, internettet ryger hele tiden og DET er ikke paa grund af routeren da jeg har proevet 4 routers...

PS. betaler for 30/30... og bor i Haslev...

DaWeirdGuy

Overclocker
Tilføjet:
06-02-2012 17:47:07
Svar/Indlæg:
89/13
ohh by the way; deres support er fuckin daarligt, jeg har ringed op til 4-5 gange og give routeren skylden for deres elendige internet...

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2012 18:00:10
Svar/Indlæg:
3065/208
#19 Så har de nok sparet på en switch i dit nærområde, men derfor skal du da have dit produkt alligevel... ellers er det sgu pengene tilbage.

jmose

Moderator
Tilføjet:
06-02-2012 21:08:24
Svar/Indlæg:
3863/538
Har 15/15 Mbit internet fra Waoo og har vel haft det i en 2-3 år efterhånden. (siden vi fik muligheden)

Deres internet er hurtigt og stabilt. Og til 198.- skal jeg ikke klage over det.

Tv-delen ved jeg intet om...Og jeg kommer heller ikke til det, da jeg ikke skal kne.....s hårdt bagi med de priser de har.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2012 13:35:30
Svar/Indlæg:
4112/53
Jeg har lige haft fat i SydEnergi, og i mit tilfælde, der var det en nulstilling af boxen der skulle til:
-Hiv strømmen fra
-Sæt strøm til
-Når der kommer "henter IP adresse" m.m. frem, tryk "menu"
-Vælg "System" (Ikke TV system)
-Gendan fabriks instillingerne
-yes
-Mener der er et par punkter mere her, men kan ikke huske dem i hovedet.
-exit
-Exit without saving

Så rebooter skidtet, og siden da, har alle kanalerne virket.

#13 Min box er kun fra Maj 10, så det tvivler jeg på er nødvendigt. Ovenstående har løst problemet her hos mig.

Ang. favoritter, så sagde han også det, men det man lige skal vide er, hvordan man skal gøre:

Man skal vælge "menu" --> "TV" --> scroll ned til "favoritter".
Flyt prikken over i favoritter
herefter kan man tilføje de kanaler man vil have.
Går man over i "favoritter" listen, og trykker OK på en af kanalerne, kan man ændre placeringen af den ved at trykke op/ned, og så OK igen når den er hvor man vil have den.

Hvis du af en eller anden årsag vil se alle, kan du gå ind og vælge "alle" listen igen, uden at din favorit-liste blive slettet.

shoutcaster

Superbruger
Tilføjet:
07-02-2012 19:37:43
Svar/Indlæg:
347/20
Deres net fungere bare kan jeg hilse at sige 😉

Morgan

Enthusiast
Tilføjet:
08-02-2012 20:58:50
Svar/Indlæg:
140/28
Vi skal have det igennem Trefor når der kommer et tilbud på Fiberbredbånd uden telefoni og Tv.
Vi vil ikke have hverken Tv eller Telefoni hos dem men Internet Ja hvorfor ikke :) Lige pt har vi nemlig Dansk Kabel Tv og er lidt pebert 250 for 15/2

JanVen

Overclocker
Tilføjet:
09-02-2012 09:34:29
Svar/Indlæg:
122/1
#22 - den procedure du beskriver fik jeg også at vide at jeg skulle gøre - men når man så skal gøre det et par gange om ugen, så bliver det irriterende. Og min boks var fra efteråret 😩

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2012 19:33:49
Svar/Indlæg:
4112/53
#25 Jeg gjorde det, og 36 timer senere var HD-kanalerne væk.
Gjorde det så næste dag, og 3 timer senere var de væk, hvorefter jeg ringede og brokkede mig igen, og nu er der en ny boks på vej til mig, til trods for den jeg har kun er fra Juni 2011.

Men de ved godt, at boksene er presset hårdt, især efter de er gået fra Dansk bredbånds TV over til WAOO.

sfomsgaard

Bruger
Tilføjet:
01-08-2012 14:54:03
Svar/Indlæg:
3/0
har waoo fibernet 30/30 tilkoblet med en d-link dir 615 router med nyeste op to date med fireware

oplever når man overfører data for.eks fra pcer og til nas eller man belaster nettet så mister du nettet helt

og når man så ringer ind til waoo kundeservice for at få hjælp enten bliver man total overfuset af kundemedarbejde eller er det en der ikke aner en skid om hvad personen talen om

så vil man bare få et svar at man skal sætte en pcer direkte til sin fiberbox uden om router så kan de teste forbindelsen "standard svar, der er ikke noget galt er dit udstyr der laver fejl

hvordan kan waoo kalde det for kundeservice når de bare sidder på deres flade ... og ikke forstår at deres job er at hjælpe kunderne og gøre noget ved de hendvendelser som de får

så mit råd skynd jer og finde en anden udbyder
de snyder og bedrager kunderne

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af sfomsgaard d. 01-08-2012 14:56:27.

tatoo1956

Overclocker
Tilføjet:
01-08-2012 15:10:57
Svar/Indlæg:
1630/101
Jeg talte med en TDC-montør i forgårs, han sagde at langt størstedelen af nye kunder var fhv. Waoo kunder som skiftede tilbage til TDC. Dét må være en falliterklæring for Waoo.

sfomsgaard

Bruger
Tilføjet:
01-08-2012 16:03:25
Svar/Indlæg:
3/0
tatoo1956:
men er vi ikke enige om at det ikke er en måde at drive firma support/kundeservice på
når man bliver behandlet på den måde

tatoo1956

Overclocker
Tilføjet:
01-08-2012 18:15:36
Svar/Indlæg:
1630/101
Da jeg havde waoo var der ikke problemer med kundeservice - men med produktet. Bredbåndet virkede altid men TV-siden virkede sjældent efter hensigten.. og jo, jeg talte en sjælden gang med en "husmor", som ikke burde have siddet i en support men generelt var supporten kvalificeret (og modløse generelt)!

DUUS

Superbruger
Tilføjet:
01-08-2012 18:20:37
Svar/Indlæg:
215/14
Her ingen problemer med waoo det virker..

Har en 60/60.

Den her speed test er taget kl 18:17 og er nok det langsommste jeg har set min opkobling i det år jeg har haft waoo.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af DUUS d. 01-08-2012 18:21:07.

sfomsgaard

Bruger
Tilføjet:
29-11-2012 18:34:55
Svar/Indlæg:
3/0
nogen der kan forklarer mig hvordan kan kan sende regning ud for et tidsrund hvor man ikke bor på ardressen

og så når man har op sagt det skal jeg betale for tid efter opsigelse
kører indsigelse og så er der kommer nogle omkostninger på når sagen kører det er vist ikke helt ok ifølge loven

LlamaAgenten

Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2012 02:18:09
Svar/Indlæg:
1129/113

Nu ved jeg godt, at det er lang tid siden at du skrev om dit problem. Men så vidt jeg kan se, så har det intet med Waoo at gøre, men derimod din router.