ATI Radeon HD via HDMI til Tv og fra Tv til Surrond system via S/PDIF

Media Center d.  06. februar. 2012, skrevet af Frankj
Vist: 1006 gange.

Frankj

Newbie
Tilføjet:
06-02-2012 12:03:11
Svar/Indlæg:
1/1
Hej, har jeg nu googlet lang tid for at finde en løsning på min lyd problem. Det startede med, at jeg havde ATI Radeon HD 5600 som er tilsluttet via HDMI til mit TV, jeg fik kun stereolyd. De løsninger jeg fandt på nettet er gamle løsninger, som jeg ikke kan få til at virke. Jeg købte derfor ATI Radeon HD 5800 grafikkort. Desværre har jeg det samme problem. Jeg køre fra min computer til mit tv (LG 60PK950N) via HDMI. Fra mit TV jeg har et Optisk kabel (S/PDIF) over til min Surrond System. Jeg har ingen problemer med min Playstation 3 eller min blueray, som kører via HDMI til mit TV. I Windows lydindstillingerne kan ikke skifte til 5,1, eller andre kan kun vælge Stereo. Jeg har skrive til ATI som kommer med et standart svar om at de ændre ikke noget og via deres Control Center kan man ikke ændre noget og at det må være mit Tv. Men det virker jo med andre udstyr. Håber nogen kan hjælpe, kan sende mere data samt print scr hvis det er det kan hjælpe. På forhånd tak.
crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2012 12:28:29
Svar/Indlæg:
7765/230
Har du ikke en hdmi ind/udgang på dit tv...arc..
så er det jo bare pc i reciver,derfra op i tv og tilbage gennem samme cable...

http://www.hdmi.org/manufactur...

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af crankyrabbit d. 06-02-2012 12:36:02.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2012 19:35:33
Svar/Indlæg:
3065/208
der er vist ikke så mange tv der kan levere 5.1 passthrough, men din receiver har sikkert en enkelt hdmi indgang, som så sender billedet videre mens den selv behandler lyden. hvilken forstærker?

Funcky

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2012 19:38:37
Svar/Indlæg:
645/33
kan du ikke skrive helt præcist hvad du gerne vil have det skal fungerer?

den normale vej er pc->hdmi->reciever->hdmi->tv...

hvis det er fordi du afspiller en video med 5.1 lyd på din pc, så er det ikke ati/amd du skal bebrejde men dig selv. du mangler et codec for at det spiller. På min htpc bruger jeg sharks007 codec pack.

KeeZor

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2012 19:44:14
Svar/Indlæg:
1063/54
kontrolpanel>>lyd
klik på "AMD hdmi output".
tryk på "konfigurer", og tjek at den er sat til 5.1 eller 7.1

Har du prøvet det?
Hvis den er indstillet til stereo her, så kommer der intet højere end stereo ud af din computer.

Frankj

Newbie
Tilføjet:
13-02-2012 21:22:07
Svar/Indlæg:
1/1
Hej alle som har svaret, har desværre ikke haft den store tid.

Mit "surround" er et Logitech ja det er ikke beregnet til Tv men PC.
Det har ikke HDMI indgang.
Som jeg også skriver køre min PS3 via HDMI til mit Tv og derfra til surround via S/PDIF og når jeg spiller lyd der går logitech over til Digital.
Men fra PC forbliver den i Stereo.

Til crankyrabbit : ikke muligt.
Til gabbadoo : mit Tv har 5.1 passthrough (PS3 virker det som sagt)
Til Funcky : pc->hdmi->tv->s/pdif->reciever...
Til KeeZor : Det er det jeg ikke kan, hvis jeg gør som du forskriver for jeg kun Stereo som mulighed.

Har læst på nette at man skal have en Realtek sound driver eller noget i den stil, håber at det hjælper lidt.

På forhånd tak.