Det der er "fejlen" i windows 7 er at hvis du spiller, så fatter windows 7 ikke at Bulldozer er bygget op i moduler, og hvis dit spil understøtter 4 kerner, kan den smide spillet til at køre på kerne 1, 5, 7 og 8 f.eks. Det er altså totalt random. Windows 8 fatter dog at smide spillet på kerner 1, 2, 3, og 4, hvilket betyder at du opnår maks. turbo, altså et overclock der kun gør sig gældende når de første 4 kerner skal lave noget, og de sidste 4 sover.
Her er det (med 8150'eren) 4.2Ghz, hvor meget det er med en 8120 kan jeg ikke huske.
Nu er der dog, som Da9els skriver, kommet en hotfix til windows 7. Hvordan den virker ved jeg intet om.
Er 8150 at foretrække over 8120? Det vil jeg ikke rigtig kommenterer. Jeg købte en 8150 kun fordi jeg ville have top modellen. Jeg har alligevel slået turbo fra, og køre med et permanent overclock på cirka 5.2Ghz, hvilket en 8120 sikkert også kan, jeg er bare fanatiker 😉
Du skal altså vælge din CPU ud fra hvad du vil betale kontra de ekstra Mhz du får ud af at give det ekstra for den store...
Når det kommer til overclock skal du ikke være så fanatisk. Det var rent held i uheld at jeg fik det bundkort jeg gjorde. Jeg ville have været fint tilfreds med et Sabertooth 990FX, eller andet der er mindre. Et MSI 990FXA-GD65 er ganske fint, og skal nok kunne hive det ud af din CPU, som den kan klare.