Lenovo ThinkStation S20 motherboard problem

Bundkort / CPU d.  07. februar. 2012, skrevet af Techster
Vist: 997 gange.

Techster

Bruger
Tilføjet:
07-02-2012 18:31:31
Svar/Indlæg:
1/1
hej alle sammen.

jeg har købt et lenovo s20 motherboard med chipset 36S
fra intel.

jeg har forgæves forsøgt at slutte det til et nyt kabinet, men da jeg købte korted brugt, har jeg ingen manual fået, og efter megen søgen omkring er det eneste jeg kan finde : lenovo's egen hjemmeside med manualer hvor billed af motherboardeds componenter er markeret, men uden detaljer for hvilke system ledninger der skal side hvor og hvordan.

(LEDs og SW's)

jeg håber i kan hjælpe mig for ellers er det bunkort lige til skrællespanden :(
Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2012 20:03:37
Svar/Indlæg:
8947/160
Altså, selve startknappen finder du nemt ved at "kortslute" 2 ben ad gangen med en lille skruetrækker eller lignene (i rækken med ben til montering af netop de ledninger). Når maskinen starter ved du hvilke 2 ben power switch skal sidde på. Men står der ikke noget på selve bundkortet, ved siden af stikbenene.? altså, feks PWR.SW- IDE.LED-PWR.LED-SPKR/SPEAKER. eller lignene.? Det har der gjort på alle de bundkort jeg har rodet med de sidste mange mange år. Kun oem maskiner kan drille lidt, men med lidt google kan man altid finde ud af det.

jønner

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2012 20:06:19
Svar/Indlæg:
1082/13

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2012 20:33:19
Svar/Indlæg:
8947/160
Side 77 i hardware manual, se 2# der skal du finde nr 16 det er front panel connector. Hvilke der er hvad må du så prøve dig frem til, som beskrevet i 1# og derudover prøve med dine egne led stik. Hvor bor du .? jeg kan med garanti finde frem til de rigtige. 😛

Techster

Bruger
Tilføjet:
08-02-2012 07:29:04
Svar/Indlæg:
1/1
#1 det med at kortslutte 2pins er ikke noget jeg har go erfaring med hehe, men det underlige er at maskinen enligh starter op af sig selv... dvs

når jeg har forbundet Psu'en til bundkorted med et 8 bened stik til cpu'en og det 24 benet stik til selve boarded, når så jeg tænder for alt strøm så begynder cpu blæsern at køre, der er lidt summen fra cpuen og fra HD hvis den / de er sluttet til.

(tænkte det var eftersom det var et server board at det måske var en featur der var sluttet til?)

#2 mange tak for links men desværre er det precies de samme jeg fandt frem til.

#3 det er precies de samme jeg fandt frem til, en manual men uden detajler for hvilke pins der bruges til hvad :(

må vel prøve skrue trækker løsningen...

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2012 09:20:26
Svar/Indlæg:
8947/160
Det er ikke svært, og der sker ikke noget ved det.