nyt system og langsom ssd

HDD/SSD/RAM d.  08. februar. 2012, skrevet af trips
Vist: 1025 gange.

trips
 
Overclocker
Tilføjet:
08-02-2012 21:58:38
Svar/Indlæg:
1/1
Hej

Jeg prøver lige at hjælpe en kammerart med hans nye system. Hans SSD kører langsomt både i opstart og i win 7.

Her er lidt specs:
bundkort: Asus P8Z68V-PRO
Cpu: i5 2500K
Ram: 16GB Kingston hyperX
Grafik: Geforce GTX 570
SSD: OCZ Vertex 3 90GB

Systemet er nysamlet og kører udelukkende med SSD'en
Win 7 er lagt ind med AHCI koblet til

Systemet starter langsomt op, som et tilsvarende med mekaniske HDD. Den har kun 1 eneste gang lavet en forventet hurtig opstart.
Under brug er det som om den låser i perioder og slet ikke kører - når den kører den kun som en alm HDD.
Han har forsøgt at teste med ATTO for at få nogle hastigheder, men den låste systemet inden den var færdig. Men det han fik var på 2048.0 en writehastighed på ca. 210 Mb/s og read på ca. 350 mb/s

Hvad kan der være galt? Kan det være fordi den er monteret på Marvel sata porten? Har læst at de ikke er for gode men om det passer aner jeg ikke.

Hvis I skal bruge andre info - så sig endelig til 🙂
Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2012 22:12:53
Svar/Indlæg:
3854/175
Prøv dog at sæt den i Intel SATA 6 porten


trips
 
Overclocker
Tilføjet:
08-02-2012 22:21:26
Svar/Indlæg:
1/1
Det bliver måske nok også enden på det. Men alle kabler er strippet op, grafikkortet fylder en krig og ja ærligt så ville min kammerart høre om der måske var andre ting der kunne spille ind?
Og ja han er nok en "anelse" pissed over det hele lige nu 🙂 men det giver jo mening, når det driller 🙂


Nittenti
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2012 08:41:38
Svar/Indlæg:
1495/34
Smid den over på en Intel SATA3 (6 Gb/s), installer Windows 7 om igen

Har den (SSD) nyeste firmware på ?

Hvis den bliver sat på en Intel port, så husk at installere "Intel RST", nyeste version hedder 10.8.0.1003 - download link findes i HDD/SSD sektionen eller hos Intel

Kør en "AS SSD" og smid resultatet her ?

"SSD Tweaker" er også en god ide, bare kør "Auto Tweak Settings" og genstart

WEI skal også køres



Hediki
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2012 09:05:30
Svar/Indlæg:
1726/49
det med den låste har jeg også haft problemer med på min egen SSD og der blev jeg nødt til at opdatere min firmware på SSDen. efter jeg har gjort det, er det holdt op.

grunden fik til at den låser, har noget at gøre med bundkort controlleren og SSDen controller firmwaren

men under alle omstændigheder, så skal du have den over i en sata6 port ellers er det lidt splid at købe den, efter min mening. 🙂