Nu virker jeg måske lidt ubehøvlet, men du har vel læst et par anmeldelser af begge kort ? Eller ønsker du at se de teoretiske tal, altså papirspecifikationerne ?
De har naturligvis nogle ligheder, men et HD 7950 bliver aldrig rigtig helt et HD 7970, da AMD har meddelt, at der ikke kan unlockes nogle shaders/stream processors i denne omgang. Om folk senere forsøger sig med en HD 7970 BIOS på et HD 7950 og får succes, skal jeg ikke kunne sige noget om.
HD 7950 mangler først og fremmest shaders, hvor HD 7950 har 256 mindre. Det er desværre ikke noget tal vi forbrugere er i stand til at hæve. Derefter er der Texture Units, som også er fast. Resten (dvs. Core Clock og Memory Clock) burde være lige til at gå til med overclocking. Sådan noget som Pixel Fillrate og Memory Bandwith ændrer sig, jo mere du skruer op for omdrejningerne. T(era)Flops er bare den samlede, teoretiske styrke for grafikkort, når alle specifikationerne er lagt sammen.
Det... burde vist være det mest væsentlige.
Edit: Og #3 har selvfølgelig ret. De få shaders og Pixel Units gør lidt forskel på ydelsen. Jeg formoder, at HD 7970 uden tvivl vil kunne clocke højere i langt de fleste tilfælde, men HD 7950 burde være "nogenlunde" i nærheden.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Anonym202158143552 d. 09-02-2012 21:16:35.
Den der er på club 3D er reference køleren og den klarer sig vist temmeligt godt,det er kun furmark der presser den lidt og det spiller man jo ikke så meget 🙂 Jeg ville ihvertfald ikke tage det sapphire med en svagere køler.
Dette ville jeg nok nuppe. Fragten bliver ikke over 200,- og butikken lader til, at have fået gode anmeldelser. Kortet er dog først på lager om seks dage.
Sapphire har lavet det mest støjsvage kort overhovedet, det skulle også clocke fantastisk. Dette kort : http://www.komplett.dk/k/ki.as... dét ville jeg købe, også fra tyskland til lige omkring 3k
15# Jeg har set det til lige under 3000dkr, men måske det er steget. 14# Det er ikke engang din tråd og så brokker du dig over manglen på link, det ER altså tilladt at gøre en indsats selv. :no:
købte den club3d. den kører bare. har smidt den på 1000 gpu og 1500 mem, ingen problemer. men nogen der ved hvordan man ændre core voltage? har den nyeste afterburner, men tror ikke den understøtter voltage i nu?
på de clocks, ligger den på en 68 grader når jeg spiller, og blæseren kører på en 44%, så det noget flot, af den lille kølerprofil, der sidder på den;)