#0 som den gamle plejer at sige. Hvis man er over 100%, så har man flyttet skalaen, og så de 100 måske kun middel godt. Eller hvis man har flyttet den meget langt, så er 100 ca det samme som 1 😀
#1 er ret sikker på at det er mig der ikke forstår hvad du skriver. 🙂. For jeg læser det som om du skriver man ikke kan gå over 100% og er ret sikker på at du er klar over at det kan man godt.. så må se mig selv som dum 😉
#3 Ikke nødvendigvis. Hvis bil a kan køre 100 km/t og bil b kan køre 213 km/t så kan bil B køre 113% hurtigere end bil A, og der er jo ikke flyttet nogen skala
Når der står at den forbedre med op til 113%. Det er jo NADA!. Eller snakker vi 213% som er over en fordobling eller hvad?.
Jeg er næsten sikker på, at det er 113% over det forrige tal, som man jo må sige er noget af en stigning. Det kan godt være, at det skulle ha' været formuleret bedre.
#1 Uhm nej? Man vælger en reference - i dette tilfælde den tidligere ydelse - og sammenligner den nye med. Man kan ikke bare begynde at ændre udgangspunktet fordi at de nye målinger når over 100%.
Hvis du har en 1-krone og jeg har en 2-krone, så er min 2-krone 100% mere værd end din 1-krone. Vælges din 1-krone som reference, så er min 2-krone 200% værd. Omvendt hvis min 2-krone vælges som udgangspunkt, så er din 1-krone kun 50% værd.
#5 Hvad snakker du om? Selvfølgelig kan det bruges i det eksempel #4 fremsætter. Begge biler regnes efter km/t - eftersom at referencen her er sat til 100 km/t og bil nr. 2 kører 213 km/t, så må den køre 213% af bil 1's hastighed, jf. (213/100)*100 = 213%.
#6 Når noget forbedres x-antal procent, så betyder det at du tager den oprindelige procentsats (som oftest er normaliseret til 100%) og adderer "forbedringen". Så hvis en CPU kører 1000 MHz og dens hastighed forbedres (eller øges) 10%, så kører den 1100 MHz.
Det er ikke som du tror det er - i så fald kaldes det en REDUKTION, og ydelsen er dermed reduceret.