Goddag. min kammerat har fået en ny bærbar (lenovo g770) som har 2 grafikkort. et intel hd graphics og et amd radeon hd 6650m. problemet er at lenovo`s drivere til det amd gfx er 1 år gamle og jeg kan ikke indstallere de nye fra amds hjemmeside da den skriver jeg har inkompatibel hardware/software og at jeg skal kontakte producenten af computeren for at få en driver.
Det er et problem for mange laptop ejere... mener at det er mærker som Lenovo, Sony, Toshiba og måske andre?!. Af for mig ukendte grunde har de haft en praksis om at få AMD/ATI til at give dem chips med unik deviceID...
Prøv følgende. Hent relevant driver fra http://forums.guru3d.com/showt... Skift til en generisk VGA driver og genstart. Installer den AMD mobility driver, som du hentede.
Den kunne godt installere de drivere men den kan ikke finde grafikkortet ordentligt så den vil ikke skifte til det grafikkort.. den skriver jeg skal aktivere adaptoren (grafikkortet) hvilket jeg ikke kan fordi de drivere ikke virker ordenligt 😢
Kan man modde de nye drivere til at virke ordentligt med det gfx?
Der er folk som modificerer (inf?) filer med den manglende info så msn kan bruge AMDs driverpakker til de problematiske bærbare... har dog aldrig selv haft brug for dem.
Hvis ikke der dukker nogen op med brugbar info må I jo prøve og se om I kan Google jer frem til noget brugbart på nettet. evt tage kontakt med Lenovo support; oprette tråd på guru3d, ...
Super at du fandt en løsning på dit problem, og rigtig fint at du deler den med andre. Det kunne jo være t en anden med samme problem, støder på din tråd 🙂