NZXT Phantom

Luftkøling d.  13. februar. 2012, skrevet af Mathiaslp
Vist: 618 gange.

Mathiaslp

Overclocker
Tilføjet:
13-02-2012 16:40:01
Svar/Indlæg:
204/60
Hey folks

Jeg står og skal ud og anskaffe mig et nyt kabinet. Vil gerne "fremtidssikre" mig, så der er plads til større grafikkort, god mulighed for at gemme kabler væk, samt et lækkert design.

Jeg har kigget på Phantom NZXT, og det er i mine øjne et rigtig flot kabinet. Jeg er klar over at der er mange delte meninger.

Men hvordan er det rent kølingsmæssigt? Det virker jo til der er gode muligheder for at sætte blæsere i, og danne et godt airflow. Det virker heller ikke til at støje særlig meget.

Mit spørgsmål er så: Burde jeg tage det som Midi Tower, eller ofre de 300kr ekstra og købe det som Big Tower?

Jeg er mest til deres Midi Tower, da det har et vindue i siden og stadig mulighed for en blæser, hvorimod Big Tower er lukket og har en kæmpe fan.

Link til Midi: http://www.komplett.dk/k/ki.as...

Link til Big Tower: http://www.komplett.dk/k/ki.as...

Vil bare høre om I har noget utroligt kritisk at sige til dette kabinet, eller om det er udemærket?
Hediki

Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2012 18:18:29
Svar/Indlæg:
1726/49
jeg har det i big tower udgaven og jeg var lidt skuffet over det. det er lidt for meget plastik efter min smag, men det fungere fint.

angående kølingen, så virker det skam også som det skal. mit grafikkort er aldrig over 72 grader, CPU har jeg lige overclocket igen, så den kender jeg ikke en stabil temperatur på endnu.

lige PT har jeg et Asus 570 3 slot edition siddende i og der er massere plads bagved grafikkortet.

som kan ses her:

(Beklager kvaliteten er taget med min mobil)

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Hediki d. 13-02-2012 18:21:38.

Mathiaslp

Overclocker
Tilføjet:
13-02-2012 19:08:02
Svar/Indlæg:
204/60
Hm, hvad er det ved kabinet som gør du synes der er for meget plastik? Jeg tænker, det er jo ikke noget man rør ved hver dag (for mit vedkomne). Jeg samler den, og så blir den ellers sat under skrivebordet, og det er sådan set nogenlunde det.

72 grader? Jeg leger med tanken om at køre CF 6870, og det betyder at de vil komme til at sidde meget tæt på mit mobo, så jeg ved ikke om det blir et problem, da de udvikler mere varme? Hva siger du/i?

xkalibur

Superbruger
Tilføjet:
13-02-2012 20:32:50
Svar/Indlæg:
739/62
det er et ufatteligt billigt og dårligt konstruret kabinet, har samlet en makkers maskine i sådan et, og var bange for at ødelægge det konstant!

utrolig lav byggekvalitet hvis du spørger mig!

Hediki

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2012 13:25:36
Svar/Indlæg:
1726/49
vil desværre give #3 ret i det med byggekvaliteten.

det med de 72 grader er fordi, det grafikkort har nok markedsstørste 'aftermarked' køler.
jeg har haft et Gainward 570 i også, 2 slots, og det larmede af helvede til pga de temperature det kom op på. snakker 85-90.

så det kommer meget an på hvilke udgaver du vælger af de 6870. hvis du kan så ville jeg lave det så du havde mellemrum i mellem dem, det ville være det bedste, kræver bare et lidt længere crossfire kabel 🙂

Mathiaslp

Overclocker
Tilføjet:
14-02-2012 17:17:36
Svar/Indlæg:
204/60
De kan desværre kun sidde på en måde på mit mobo, men jeg dropper CF. Køber kabinet nu, og senere hen 7970. Eller bedre til den tid :)