Men helt ærligt, jeg HADER traditioner uden mening. Hvis en kæreste fortjener romantik, så får hun (eller han) den. Det skal ikke gives bare fordi det er den 14. februar.
Jeg spurgte engang min daværende kæreste, hvad hun helst ville: Have romantikken i bidder, når den kommer. Eller have romantik for fuld hammer den ene dag, fordi jeg er tvunget til det, og så får jeg fred resten af året. Sjovt nok kunne hun ikke lide valget. Men det endte dog alligevel med at jeg fik min vilje 🙂
Hvad mener I ? Kan romantik bestilles, og kan det blive ægte romantisk når man ved at det er tvungent ? Eller er I også ved at brække halsen på kæresten, når hun nævner denne dag ?
Off-Topic: Idag er datoen: 14-02-12. Set med matematiske øjne, giver det 0. Og det er præcis den mængde romantik der kan tvinges ud af mig 🙂
Vi er også "imod" alle de amerikanske mærkedage, og fars dag og mors dag osv. Jeg er da romantisk, plukker altid selv blomster til konen (nogle gange flot blandet ukrudt) og ellers diverse fra haven osv. Jeg har i de 10 år jeg har været sammen med konen endnu ikke købt en buket til hende. Hvis jeg en dag kom med en stor buket røde roser fra blomsterhandleren ville min kone med garanti se på mig med MEGET undrende øjne, sikkert bebrejdende. Bryllupsbukéten lavede jeg også selv, og der var ikke et øje tørt. Min kone syntes ihvertfald jeg er den bedste i verden. Så rigtige mænd plukker blomsterne selv. 😎
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shutdown d. 14-02-2012 17:05:21.
#1 The day first became associated with romantic love in the circle of Geoffrey Chaucer in the High Middle Ages, when the tradition of courtly love flourished. By the 15th century, it had evolved into an occasion in which lovers expressed their love for each other by presenting flowers, offering confectionery, and sending greeting cards (known as "valentines").
Jeg synes det er mere pudsigt at de der har mindst interesse i importerede mærkedage, oftest er de eneste der synes det er interessant at forholde sig til dem.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af comicsdk d. 14-02-2012 17:12:58.
#5 Muligt, men det var sgu ikke noget vi fejrede her i landet da kaninen var yngre.... :no:
Citat: Dagen i Danmark Allerede i 1950´erne forsøgte blomsterhandlere at indføre dagen - men forgæves. Den slog først folkeligt igennem i slutningen af 1990´erne.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 14-02-2012 17:29:59.
Valentine's Dag er sku noget fanden har skabt. Værd gang det er Valentine's Dag laver jeg en drink til hende med en sovepille eller 2 i... så er der fred :yes:
og eller så bare en billig gave som her
Og bare for at være sikker på at Valentine's Dag ikke bliver noget over romantisk plader har jeg også løst problemmet med amor. Det er måske lidt fejt at skyde ham bag fra 🤡 men ellers kunne det jo ende med at den bevingede tumpe ramte mig først og det ville totaly sucks:
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SkylineGTR d. 14-02-2012 17:33:40.
Alle de folk der bitcher så meget over diverse mærkedage er sku de samme folk som hver dag læser ekstrabladet og brokker sig over at de journalister går over stregen.
If you don't care, DON'T BRING IT UP.
Hvis jeg skulle bruge tid på at brokke mig over alle de ting jeg var ligeglade med, så skulle der godt nok være flere timer i døgnet 🤣
Jeg er ikke imod denne dag ej heller med den. Syntes bare ikke der er en dag som nogen har gjort til noget specielt åbenbart, at jeg SKAL købe noget til min udkående. Så bliver det så højtideligt, så heller en overraskelse en anden dag.
Kørte faktisk forbi en blomsterforretning i dag, og der var kø helt ud på gaden.. utroligt folk gider.
OT: hvis der er noget der er amerikanske traditioner. Så er det farsdag og morsdag. Halloween(den er vidst nok taget med fra europa, på samme måde som valentins dag).
Én ting jeg synes der er plat, det er at butikkerne skal tjene på at vi skal ha en bestemt dag til at vise at der er nogen vi kan lide (smiley der kaster op)
Hvis man kan lide personen. Så finder denne nok ud af det ca hver dag. Evt tager man ud og gør det mere romantisk en tilfældig anden dag. Lad os kalde det en tirsdag 😀
Moderator
Tilføjet: 15-02-2012 13:30:12
Svar/Indlæg:
2458/91
My god... og hvis man spørger direkte er der sikkert 80% af jer der føler i får for lidt og at jeres dame for ofte ikke er i humør til noget...
Måske skulle i bare give efter og gå imod jeres principper, købe en buket blomster - gøre jeres dame glad... måske får i, i længden et bedre forhold + oftere sex, samt en god gang frikadeller med en kold øl til.
Det er nok det værste der kan ske.. og hvor slemt er dét lige...