Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2012 13:39:36
Svar/Indlæg:
335/68
Hejsa.
Jeg er lidt usikker på om man kan kalde det en rma sag, men vil mene det er rma. Men inden jeg begynder at sende kortet ind og skal være uden et kort i længere periode og, måske tabe penge i forhold til en returnering vil jeg lige høre jer hvad i mener.
Mit mobo. P67A-UD7 Rev 1.0.
Når jeg har været inde i min bios og ændre normale indstillinger så som slå sata fra, logo i opstart osv. så fungere biosen fin nok..
Men når jeg begynder at OC min cpu, ram bare en lille smule bliver kortet utrolig underligt. Det kan opfører sig meget forskelligt men fælles for det hele er at der ikke er konsistens i mobo opførsel. Dvs. alle faktorer rundt om kortet er ens men alligevel opfører det sig underligt..
Jeg kan den ene dag oc. min cpu til 5 ghz og køre stabilt med det. Slukker jeg maskinen og kommer tilbage nogle timer senere vil maskinen ikke starte op den genstarter bare konstant ved start af bios.
Nå, men sætter jeg så maskinen til default opsætning i bios og oc den med et let oc til 4 ghz, og med meget små opsætninger i forhold til vcore osv. Så kan kortet finde på ikke at lade som om det overhovedet ikke får strøm. Forstået på den måde, at uanset hvilke knapper jeg trykker på vil kortet ikke starte op. Den eneste løsning der er på dette, er ved at fjerne alle strøm kabler fra kortet og lade det stå 5 min, hvorefter jeg kan tilslutte strømstikkene igen også er kan jeg starte kortet op. men hvor den har reset sig selv. Hvorefter jeg kan gå ind og sæt settings op i bios igen. Herefter begynder den at genstarte igen, hvor jeg så prøver at trykke cmod, "den lille knap der sidder på mobo så den skifter bios" Dual bios. Men det virker heller ikke den fortsætter med at genstarte.
Jeg reset så bios igen, hvorefter jeg starter computeren op normalt uden oc og der fungere den.
Mit setup er
P67A-UD7 rev 1.0
Bios F8
i7 2600K
Corsair ram CMT8GX3M2A 1866C9 4096 MB 9-10-9-27 1.5V * 4 stk.
Håber i kan hjælpe mig lidt med at give svar på om jeg bare må acceptere denne fejl eller om jeg kan køre det som rma.
På forhånd tak..
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 19-02-2012 12:42:14.