Jeg har et sæt Behringer B1030A og b.la et Creative sound blaster x-fi hd usb lydkort.
Sættet har en tydelig bund uden at være pumpet,kan spille meget højt, har generalt en god lyd og masser af justerings muligheder bagpå.
Sidder og lytter lidt til sættet og inden længe for jeg sat højtalerne til salg, som er købt i slutningen af oktober hos 4sound til 1549kr,(for at prøve nogen andre aktive højtaler) og effektforstærker, cdafspiller,target hifi møbel.........jeg har fået et bud på 1050kr for højtalerne (er det for lavt?) samt bud på noget andet så jeg lige sniger mig op på over 2000kr (som alle kan og skal bruges på højtaler, måske kommer der lidt mere til)
Jeg skal have nogen aktive højtaler ikke større end medium (som behringerne) max ca 393 x 261 x 345 mm (HxBxD), som har justeringers muligheder af diskanten (dæmpning), gerne hak i gain så jeg nemmere kan justere højtalernes gain ens, til 0 db,være 100% ens opbygget, biamping og skal kunne spille højt
En neutral eller tydelig bas,neutral mellemtone der kun bliver højere når man skruer op for lyden (ikke skrigende) en behalig og neutral eller svagt dæmpet diskant. Højtaleren skal spille sammen med mit Creative sound blaster x-fi hd usb lydkort.(ja jeg ved godt jeg er lidt krævende)
De skal ikke bruges til at mixe, indspille musik med
Jeg har tænkt på sådan et sæt http://www.thomann.de/dk/yamah... hvor sættet uden de specielle fødder koster 1100kr pr stk (2200kr pr sæt, i danmark koster et sæt 2538kr uden skum fødderne),så det kan ikke andet end at betale sig at købe sættet med fødderne, så kan jeg også nemmere få dem vinklet opad, stedet for at skulle forsøge at placere dem dobbelt så højt op over skrivebordet som de kan stå med de specielle skum fødder som er max 4 cm høje
Hvor gode er lyden fra yamaha HS50? (har hørt meget godt om lyden fra yamaha HS serien, har kun hørt dem meget kort)
Hvor højt kan de spille? (kan de spille højt nok?)
Hvor meget bas er der? (har hørt den er neutral og generalt meget harmonisk)
Er der andre i samme prisklasse,kvalitet i vil anbefale mig?