#4 Som jeg skriver dækker det ikke alles behov og slet ikke dit påstået ekstreme behov. Det er fint hvis du syntes at 3G og 3G+ er fint til dit behov, jeg kan sagens mærke en længere ventetid når jeg har en ping på +70ms og en hastighed som svinger imellem 1 og 5mbit kontra 4G for slet ikke at tale om online gaming som ikke bruger den store båndbredde men kræver en meget stabil forbindelse med en lav ping.
Fordelen er jo at man kan hive modemet ud af routeren og tage sit internet med sig og stadig beholde en høj hastighed med en lav pingtid. Det kan man ikke med så mange andre teknologier.
Så skal det lige siges at det heller ikke kan dække mit behov der er lidt mere beskedent end dit. 4G modemet og wifi routeren skal sættes op hos min mor om to ugers tid.
Men jeg har faktisk overvejet at få et 4G modem med den lille 500 megabytepakke her hjemme fordi at wifirouteren også har en WAN indgang. Man kan nemlig sætte routeren sådan op at den helt automatisk skifter over til 4G modemet når ens faste forbindelse svigter.
Når det er sagt så må jeg endnu engang gentage at jeg håber at dataloftet bliver sat betydeligt op. Hvis det bliver gjort vil jeg helt klart skifte min faste forbindelse ud med en 4G forbindelse.
Her til 2013 kommer 4G på 800Mhz. Det betyder at vi kan regne med at få 4G flere steder end der er normal mobildækning, det tror jeg er noget der kan få TDC til at ryste i bukserne og få dem til at begynde at rulle fiber ud.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af E2X d. 19-02-2012 23:00:23.