Test: Samsung Galaxy Nexus

Litteratur d.  19. marts. 2012, skrevet af Pizzadude
Vist: 14084 gange.

Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
19-03-2012 00:00:00
Svar/Indlæg:
5363/442
Super mobil fra Samsung og Google med Ice Cream Sandwich...

Læs mere her: http://hwt.dk/LiteratureDetail...
Mr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2012 09:06:11
Svar/Indlæg:
4107/224
Det var faktisk en af de mobiler jeg virkelig havde overvejet at købe, men jeg tror bare jeg hopper fra. Til den pris og hvad den tilsyneladende kan, så er der bedre alternativer.

Overvejer kraftigt den nye Galaxy Note i stedet 🙂


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2012 10:27:47
Svar/Indlæg:
2576/125
Eller den nye HTC One X. Den regner jeg med erstatter min 3GS.


Emze
 
Superbruger
Tilføjet:
19-03-2012 10:48:35
Svar/Indlæg:
666/100
Nu er der lige nogle fejl..

For det første så har 16gb udgaven ikke lte..
Den eneste udgave med lte er den på 32gb og den er ikke kommet til eu endnu.. Så med mindre jeg er helt galt på den eller de har skiftet den så skal der lige kigges på dette :)

Ud over det så synes jeg ikke du kommer helt rundt om en af de største ulemper ved den hvilket er skærmen..
Opløsning osv er super lækkert, men det er en super amoled og ikke en super amoled+ som s2eren har hvilket gør at skærmen faktisk har en dårligere gengivelse af billedet..

På + eren er sub pixelsne nemlig i samme størrelse (altså rgb farverne) og det gør at man får et meget mere behageligt billede..

Det er ihvertfald noget jeg godt kan se med øjet når jeg roder med nexusen og s2eren.. Og der synes jeg stadig s2eren er bedre..

Nexusen er desværre googles topmodel så det er faktisk mest android der er noget at råbe hurra for :) Selvom mange tror den er for at erstatte s2eren..

Men super god sammenligning i ydelse osv..
Ellers generelt er det er rigtig god test :)


koenigimus
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2012 11:31:22
Svar/Indlæg:
202/9
Jeg hadede denne mobil af hele hjertet.

Jeg kom fra en Galaxy 2 som jeg i øvrigt var glad for. Mine kritik punkter var:

1. FORFÆRDELIG SKÆRM (elendig kold farvebalance)
2. Elendig batteritid
3. Langsom browser
4. Android 4.0 er ustabilt og langsomt
5. Stor og tung og reelt ikke større skærm end andre 4,2" da den nederste del er elendige touch knapper.
6. Grim som ind i h......

Eneste positive ting er opløsningen på skærmen der er ret høj, men grundet skærmens andre negative punkter, såsom korrekt farvabalance og at man kun kan se 85% af skærmen, er denne mobil bare et dårligt valg på alle måder. Period.


red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
19-03-2012 12:28:15
Svar/Indlæg:
7881/1165
#4: OLED-skærme er som ofte blålige i billedet til at starte med. Det skyldes at de slidder hurtigere på den blå farve end den røde og grønne. Producenten vælger derfor ofte at booste den blå farve, således at den nogle måneder bliver neutral, istedet for overdrevet varm. I værste fald kan denne OLED derfor give burn-in på lidt samme måde som plasmaskærme og CRT-skærme.
Men alt i alt, bør skærmen få en varmere glød med tiden.


oban666
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2012 12:29:48
Svar/Indlæg:
1440/318
Sikkert en ganske fin telefon, men jeg beholder nu min elskere S II ❤


koenigimus
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2012 12:57:52
Svar/Indlæg:
202/9

#4: OLED-skærme er som ofte blålige i billedet til at starte med. Det skyldes at de slidder hurtigere på den blå farve end den røde og grønne. Producenten vælger derfor ofte at booste den blå farve, således at den nogle måneder bliver neutral, istedet for overdrevet varm. I værste fald kan denne OLED derfor give burn-in på lidt samme måde som plasmaskærme og CRT-skærme.
Men alt i alt, bør skærmen få en varmere glød med tiden.

red_martians skrev d. 19-03-2012 12:28:15


Og netop derfor har man valgmuligheder for farvetemperaturen på Galaxy S2.

Desuden er kontrasten banket kunstigt op på Nexus - med det resultat at den er ubrugelig til at se billeder på, i hvert fald for en amatørfotograf som mig selv. Nexus'ens skærm er indbegrebet af alt hvad Samsung har gjort forkert med deres LCD tv'er gennem de sidste 10 år. Efter min mening.

Hvis du er til plasma TV og IPS computerskærme, så kan man vist roligt fravælge Nexus alene på den baggrund at skærmen er forfærdelig.


DeXTRoNiaN
 
Administrator
Tilføjet:
20-03-2012 00:12:05
Svar/Indlæg:
356/27
#1 Kan godt anbefale en Note, købte den selv og den er fantastisk. nu kommer det jo meget an på hvordan man bruger sin smartphone.

Men med for tanke for at den har en stor 5.3" skærm, så holder min mellem 2-3 dage mellem opladningerne .. nu bruger jeg den så sjældent til at ringe fra. Derimod, bliver den brugt til en masse andet.

Jeg nåede desværre ikke at få uploadet mine test info, inden deadline pga. sygdom .. men kan sige at den cpu mæssigt ligger middel til max, men grafisk er mere belastet pga. den store skærm med den højere opløsning. Jeg er dog ikke støt på nogle spil eller tests hvor det lagger.

/Dex out


Mr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2012 11:33:54
Svar/Indlæg:
4107/224
#8 Jeg er enig. Det er en rigtig lækker telefon! For jeg har nu også selv fået den. Den er lidt stor, det skal jeg lige vænne mig til, men ellers fungerer den rigtig godt.

Jeg gik fra Samsung BADA og så over til Google Android. Det som om at blive skudt 5 år frem i tiden nærmest.