Spørgsmål om opsæt

Bundkort / CPU d.  20. februar. 2012, skrevet af fissankp
Vist: 706 gange.

fissankp

Nørd
Tilføjet:
20-02-2012 21:11:00
Svar/Indlæg:
41/10
Hej er ved, at bygge en Pc til konto brug.

CPU: A8-3870K 4 MB
Bundkort:ASUS F1A75-V EVO
Ram: Kingston HyperX Genesis 2 x 4 GB
SSD: OCZ Vertex Plus Series Solid State Disk 60 GB
CPU Køler: Cooler Master Hyper 212 Evo

Hvis der er nogle, som har nogle indvendinger så er jeg meget interesseret?

Jeg har 2 spørgsmål:
1. Det skal bygges i et gammelt Midt-tower med en 500watts Chili PSU. Som har kørt på en ASUS AMD bundkort før. Kan dette give problemer? kan se, at PSU sidder i bunden af kabinettet nu og dage ? og skal det nye bundkort måske bruge et nyt strøm stik? Kan bundkortet sidde i et gl. kabinet ?

2. har ikke sat en SSD op før? nogle gode råd til en konto-pc der skal kun være office og Win 7 på den

Håber det er nogle som vil hjælp

mvh Emil
IgIbUu

Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2012 21:43:17
Svar/Indlæg:
639/66
1. har du tjekket om der er de rigtige stik på din PSU?
og om de ledninger der er på den kan nå?

kan se at der ikke er sat strømtik nederst på bundkortet så det er nok ligemeget om den sidder i toppen af dit tower..

1 x 24-pin EATX Power connector(s)
1 x 8-pin ATX 12V Power connector(s)

dette er hvad bundkortet vil have strøm fra så det skal din PSU jo kunne give den..

Mht om dit bundkort kan passe i kabinettet vil det være lidt svært at sige uden at vide hvad det er for et kabinet..

kan se at det bundkort du har valgt har formfaktoren ATX
(ATX Form Factor - 12 inch x 9.6 inch ( 30.5 cm x 24.4 cm ))

Så det skal der jo også være plads til...

Jeg ved ikke lige hvad et "midt-tower" er for en størrelse...

Men hvis du heller ikke ved det så vil jeg anbefale at du googler dit tidligere bundkorts model-nr så du kan se hvilken formfaktor det havde og hvis det så er den samme så kan du godt regne med det passer deri..

men ellers er vi næsten ude i noget old school med målebånd osv..

Men prøv og kom med Model Nr og navn på: PSU, MOBO og Kabinettet hvis du ikk kan finde det.. så er det lidt nemmer at sammenligne..

2. jeg har ikke selv haft en SSD endnu men efter hvad jeg har læst er det eneste du skal tænke over noget der hedder: TRIM

men du skal self heller ikke bare købe hvad som helst.. se lige hvad der bliver skrevet om det udstyr først 😛
(har ikke selv sat mig ind i om den er ok eller for gammel)

jeps det vare lige mine 25 øre

håber det hjalp dig lidt på vej 🙂

fissankp

Nørd
Tilføjet:
20-02-2012 21:57:35
Svar/Indlæg:
41/10
Midt-tower er et kabinet til til ATX-bundkort ATX micro.
Det var mere om hullerne i bundkortet er blevet flyttet sådan inde for de sidst 3 år. og om Asus AMD bundkort har ændret strømstik de sidst 3 år fordi eller er det nemlig det samme, men synes nemlig kun jeg husker, at det ene strømstik er 4 pin, men er lidt langtid siden jeg har kigget i den gamle pc.

Er der nogen som tilfældigvis ved det ?

IgIbUu

Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2012 22:02:42
Svar/Indlæg:
639/66
sad og fumlede med det da jeg samlede den maskine jeg sidder med nu...

det der med p4 stikket hænger sammen med at nogle af bundkortene kun kørte med 20pin strømstik... så kom pentium 4 og så skulle de bruge mere strøm.. så der blev det til 20 + 4

og nu er 24 vist bare standard og så skal der gu hjælpme en ekstra til igen med 8 stik mere...

håber det ku hjælpe

og tror desvære ikke du kan få et ATX mobe til at passe i et MICRO ATX kabinet..

men igen frem med målestokken. og så vidt jeg ved er der ikke blevet ændret ved hullerne til div forfaktorer..

fissankp

Nørd
Tilføjet:
20-02-2012 22:19:00
Svar/Indlæg:
41/10
Okay det hjælper meget, men ved du om nogle af Chill's strømforsyninger har den 8 pin ekstra ?

Det jeg mente med det micro og atx vare bare at det Micro ATX kan også sidde i en Midt-tower så vel som et ATX bundkort. Men det er nok bare mig, som er dårlig til at formulere mig.

unnamet

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
21-02-2012 07:28:57
Svar/Indlæg:
5258/240
Har du nogen planer om at overclocke cpuen?

Hvis ikke kan du lige så godt købe en A8-3850 som yder som den du har planer om at købe.

fissankp

Nørd
Tilføjet:
21-02-2012 10:00:19
Svar/Indlæg:
41/10
Ikke på den korte bane måske om nogle år men prisen er stort set den samme tror der er 75,- i forskel ?

IgIbUu

Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2012 08:27:08
Svar/Indlæg:
639/66
#5 ved ikke så meget om div PSu`er

men her kan du se hvad det er for en ekstra connector

http://www.google.dk/search?ix...