Ændring i diskkonfiguration hos Sharkgaming

SharkGaming d.  22. februar. 2012, skrevet af Sharkgaming
Vist: 6758 gange.

Sharkgaming
 
Overclocker
Tilføjet:
22-02-2012 08:50:48
Svar/Indlæg:
54/3
Efter at flere købere over længere tid har ønsket det er vi gået i tænkeboks ang. vores diskkonfigurationer og det første skridt i den rigtige retning er nu taget.

Vi har oprettet muligheden for RAID og flere diske på vores store Almighty Shark i første omgang:
http://www.sharkgaming.dk/almi...

Og vil meget gerne have noget feedback på det!

Planen er at rulle det ud til hele mighy shark series samt shark series.

Desuden ser vi på muligheden for at køre 100% med 7200rpm diske samt en lille overraskelse på SSD siden.

Mange tak for jeres feedback, denne ændring var ikke sket uden 🙂
Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2012 08:58:22
Svar/Indlæg:
4536/104
Er det ikke også lidt useriøst at sælge 5400rpms diske i færdigbyggede highend systemer nutildags ?..

vælg i det mindste nogle der ka spinde op til 7200rpm.

Selv et lager kan sku blive lige sløvt nok.



Sharkgaming
 
Overclocker
Tilføjet:
22-02-2012 09:03:18
Svar/Indlæg:
54/3
#1

Det er bestemt ikke useriøst. Hvis du har set på tendenserne de sidste 5 år indenfor harddiske så vil du se at ydelsen idag er utroligt tæt på hinanden.

Hvis du spørger mig så tror jeg at du indenfor de næste 5 år vil se at diskene stille og roligt kører lidt færre RPM men at overførselshastigheden og søgetiden forbliver den samme.

Men hvis du læser det sidste afsnit så kan du se at det er en overbevisning som flere kunder har og er noget vi ser på.


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2012 09:09:14
Svar/Indlæg:
4536/104
#2 ja, men men de fleste af green diskende har jo også en eller anden form for speedups, altså kan ofte køre op til 7200rpm når det er nødvendigt eller andre features der gør dem brugbare/hurtige på trods af lavere rpm.

Vil dog mene at strøm forbrug er det mindste jeg ville tænke på i et færdig brygget system til 18k+

Det er preformance man går efter i de maskiner som privat person, ikke strømbesparelse. ellers havde man nok neppe kørt med flere gfx + Unødigt stor Intel cpu til at starte med. Min pointe er bare at det var netop smart hvis i udfaser sløvere lager diske i jeres hurtigere maskiner, og smider nogle hurtigere diske i noget raid til deres lager.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Fearless Angel d. 22-02-2012 09:11:24.