program cd til raparetion af hardware?

Diverse d.  22. februar. 2012, skrevet af plok1
Vist: 640 gange.

plok1

Overclocker
Tilføjet:
22-02-2012 16:49:08
Svar/Indlæg:
227/164
hey. findes der en cd man kan købe som går in og retter fejl i computeren hardware, hvis det vel og mærke er tekniske fejl.

jeg har en pc der ikke vil starte og jeg kan heller ikke formatere eller reparere den. den vil ikke gå videre fra hvor man trykker installer windows når man har bootet op på cd'en nemlig. jeg har ellers kunnet formatere den med denne cd før?
Ingdam

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2012 17:51:03
Svar/Indlæg:
1771/62
En cd kan ikke reparere det hvis der er tale om en fysisk fejl. Har du prøvet at teste ram? Dette kan gøres med memtest. Google det hvis du er i tvivl.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
22-02-2012 17:51:33
Svar/Indlæg:
4033/364
Der findes ikke som sådan programmer som kan rette fysiske fejl.. (harddiske med fejl kan programmer til nød indikere hvilke sektorer som ikke er gode og undlade at bruge disse..)

jeg ville nok prøve at hente ultimatebootcd.com og køre memtest 86 for at se om der er fejl på dine ram.

Hvis dine RAM har det fint, kan du prøve at teste harddisken

desværre er det normalt at starte fra en ende af og prøve med andre enheder hvad det helt præcist er - da det kan være mange ting.

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2012 18:55:50
Svar/Indlæg:
3410/199
Kan du definere "Den vil ikke gå videre". Den fryser bare under installation?
Har du ændret noget på din hardwareopsætning eller indstillinger umiddelbart før problemet opstod? Har du ændret ting i BIOS fx?

plok1

Overclocker
Tilføjet:
23-02-2012 23:01:22
Svar/Indlæg:
227/164
jeg har ikke gjort noget unormalt ved den og har ikke ændret noget... emn når jeg smider windows 7 cd'en i og prøver at formatere som jeg tit har gjort før, kommer "windows uret" frem når man har trykket på installer windows. altså jeg kommer slet ikke frem til hvor jeg kan formatere.

men i andre tak jeg vil lige prøve dette :)