RMA-sag mht. min bærbar ASUS UL30A

Diverse d.  23. februar. 2012, skrevet af darkplayer
Vist: 1334 gange.

darkplayer
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2012 01:29:24
Svar/Indlæg:
1123/442
Jeg har en asus bærbar af modellen UL30A som jeg købte for akkurat et år siden. Jeg tegnede endvidere en udvidet forsikring, noget der hedder ASUS Premium Care. Jeg indleverede computeren til den butik, hvori jeg købte den for 2 dage isden og fik i dag en opringning fra dem. Manden i røret var lidt utryk ved skaden på computeren, da han mente at skaden var selvforskyldt. Skaden omfatter en lille revne nede i venstre hjørne af skærmen (noget sort plastic der er revnet) og dreudover er der røget en lile sort klappe, der dække rover nogle kabler.

Og helt ærligt, så er jeg meget påpasselig med min bærbar da jeg bruger den på mit studie. Jeg tog den op af tasken for godt og vel 3 uger siden og så skaden, så jeg ved absolut ikke, hvad der kunne have forårsaget skaden. Af Asus Premium care fremgår det at forsikringen ikke dækker selvforskyldte skader, men jeg ved ærlig talt ikke om jeg selv har forårsaget skaden eller ej. Desuden betalte jeg omrking 1000 kr. for den skide forsikring!

Jeg skal over og snakke med dem i morgen, men mit spørgsmål til jer er, hvor gode chancer er der for at de laver den? Hvad kan jeg selv gøre? Har i nogle råd eller lign. til hvordan man håndtere sådanne sager? ☹

PS: Fandt lige dette på deres hjemmeside omkring deres garantiudvidelse: The warranty will not apply to or be valid under conditions including but not limited to the following: there is damage caused by accident, natural disaster, intentional or accidental misuse, abuse, neglect or improper maintenance, or use under abnormal conditions


Tråden blev redigeret 4 gange, sidst af darkplayer d. 23-02-2012 01:49:29.
DanishGuy
 
Superbruger
Tilføjet:
23-02-2012 02:58:57
Svar/Indlæg:
743/80
Du skal holde fast i at det ikke er en selvforskyldt skade og at den ikke er opstået pga. misbrug af computeren.
Længere er den ikke.
Hvis de stadig påstår at det er dig der har misbrugt deres produkt, så vil du gerne have på skrift hvad du har gjort forkert og hvor det står at man ikke må gøre sådan.

Så længe du ikke føler du har gjort noget forkert, så bliv endelig påståelig og krævende overfor deres medarbejdere - de er jo aflønnet på provisionsbasis over hvor mange klager de kan afvise (eller det burde man tro..)

Og sidst men ikke mindst, skulle de blive ved med at hælde vand ud af ørerne og ikke vil give dig en præcis grund til at det ikke bliver dækket;

http://www.ankeforsikring.dk/u...

Det kan man hurtigt vinde en sag på :)


Sharkgaming
 
Overclocker
Tilføjet:
23-02-2012 07:36:49
Svar/Indlæg:
54/3
#1

"Så længe du ikke føler du har gjort noget forkert, så bliv endelig påståelig og krævende overfor deres medarbejdere - de er jo aflønnet på provisionsbasis over hvor mange klager de kan afvise (eller det burde man tro..)"

Jeg arbejder selv i branchen og tror nu bare at RMA teknikeren er venlig og prøver at forebygge den regning der evt. kommer hvis ASUS konkluderer at skaden er selvforskyldt.

Det er det jeg istedet kalder kundeservice :)


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
23-02-2012 13:54:59
Svar/Indlæg:
4981/47
Uheld eller selvforskyldt skade er det samme i ifølge deres betingelser.

Men jeg ville da helt sikkert give dem en opsang omkring denne forsikring, da den jo må regnes for at blive solgt på samme plan som Fona´s extra forsikring, men åbenlyst ikke dækker det samme.

Jeg ville hælde lidt vand ud af ørene dernede, og spørge hvordan de kan sælge en forsikring til ca samme pris som ikke dækker det samme som Fona extra forsikring, men realt har de desværre deres på det rene vist.


darkplayer
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2012 13:59:23
Svar/Indlæg:
1123/442
Damn! Skl jeg bare give op? Regner med at tage over til butikken senere i dag og snakke med dem. 😢


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
23-02-2012 14:11:02
Svar/Indlæg:
4981/47
Jeg ville som sagt gå ned og spørge dem om hvorfor de har solgt dig en ret så ubrugelig forsikring 😛

Jeg kan ikke se hvad den overhovedet skulle dække udover den alm lovgivning ?


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2012 14:13:09
Svar/Indlæg:
4536/104
#4 ta snakken i butikken, eller kontakt forbruger rådet. UNDERSØG NØJE Forsikrings betingelserne i det ASus care haloy der. Ka jo ikke passe at man tegner special forsikring der ikke dækker en skid.

Skal dog lige siges jeg ud fra min orientering så er skærm skader 99,9% af gangende beviseligt selvforskyldt.

Specielt hvis det er skader som ridser eller andre ting der IKKE var der da du fik produktet.


JF_Fredsgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2012 14:48:46
Svar/Indlæg:
1000/101
Nu smider jeg den bare lige her:
TRYG Fejl- og uheldsforsikring ❤

Har skaffet mig en helt ny MacBook Pro da min gamle led under et væltet colaglas. Koster 575 kroner om året, og er HELT SIKKERT alle pengene værd!


SDK
 
Redaktør
Tilføjet:
23-02-2012 16:46:02
Svar/Indlæg:
573/108
Nu har jeg haft og været vidne til rigtig god behandling af Asus rep afdeling. Men er det Asus eller butikken du har problemer med? Normalt sender jeg bare tingene direkte til Asus, efter at ha snakket med deres repservice i telefonen.

De har tidligere fixet en vens computer, med en 2x2 cm plast stump der var knækket af skærmen. Dette var uden brok eller ekstra forsikring.


SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2012 17:27:17
Svar/Indlæg:
3011/103
#0
Sådan som du udlægger det, så kan jeg ikke se, at du ikke selv er forskyldt i skaden. Du må have sat tasken for hårdt fra dig eller lignende.

Når det er sagt, så virker det som om, at du har betalt penge for en forsikring der intet er værd. En forsikring gennem et forsikringsselskab som #7 nævner er langt bedre. Jeg har selv fået erstattet en bærbar til 12.000 kroner efter tab på den måde.