Boxee Box + MKV = Pludselig genstart

Media Center d.  23. februar. 2012, skrevet af SBHT
Vist: 1056 gange.

SBHT

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2012 11:34:21
Svar/Indlæg:
812/133
Hej,

Jeg vil høre om andre har oplevet samme issue som Jeg.

Jeg har rippet nogle af mine Blu-Ray film til MKV format, så jeg kan afspille dem fra min Boxee Box, filerne fylder mellem 17GB og 32GB og alle er rippet i samme program og på samme måde.

De fleste virker fint og jeg kan se hele filmen uden problemer, men så er der nogle få stykker hvor Boxee Box pludselig genstarter eller fryser, og det er altid præcis samme sted i filmen lige ned til det præcise sekund.

Afspiller jeg selv samme film i VLC på min bærbar, opstår fejlen ikke og jeg kan se hele filmen uden at blive afbrudt.

I nogen film sker det efter 5 minutter, andre første efter 30 minutter eller mere, nogen film sker det kun en gang andre flere gange, nogen fylder 17GB andre fylder 30GB... Der er altså ingen logik for mig i hvorfor Boxee Box opføre sig på denne måde ?

Har andre oplevet noget ligende og kan give en forklaring på hvad der sker ? og hvad man evt. kan gøre ?
xt0m

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2012 12:08:32
Svar/Indlæg:
2587/91
Kunne lyde som et problem med codecs.. Hvad encoder du som/til? 17-32GB er godt nok også en rimelig voldsom størrelse.. 😲

TommyN

Overclocker
Tilføjet:
23-02-2012 12:09:39
Svar/Indlæg:
232/16
Jeg har også en Boxee Box og har ikke været udsat for det du gør.
Sker det kun for dem du selv har rippet eller generelt for mkv?

SBHT

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2012 13:08:45
Svar/Indlæg:
812/133
#1 Det er jo ukomprimeret, sådan kan jeg bedste lide det 🙂 Jeg bruger blot MakeMKV til at lave dem...

http://makemkv.com/

#2 Jeg henter aldrig noget ned, jeg ripper mine egen Blu-Ray film ukomprimeret og med samme program hver gang...

Det sjove er jo at mine film virker fint i VLC ?
I de film hvor Boxee Box pludselig genstarter, kan jeg skifte kapitel og sprolle lidt tilbage så det passer med et par sec efter hvor den genstartede og så kan jeg typisk se filmen færdig derfra og uden problemer...

Det er vildt underligt 😐

Sønne

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2012 14:02:54
Svar/Indlæg:
2263/135
Har dog heller aldrig haft de problemer.

Har du opdateret den til den nyeste firmware?
MakeMkv plejer at gøre det for mig også.

SBHT

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2012 14:50:42
Svar/Indlæg:
812/133
#4 Ja den nyeste firmware er lagt på 🙂

Btw. Den nye UI er da ret nice hva ? :yes: