Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2012 15:27:59
Svar/Indlæg:
167/53
Hej alle sammen!
Har lige en historie jeg har brug for at fortælle!
Det er angående Humac, som lige har været i Kontant.
Jeg er den "heldige" ejer af en Macbook Air, den har virker super indtil tastaturet ligepludselig ikke ville svare en morgen!
Jeg bliver self bekymret om der er sket andet med maskinen, men i den tid jeg har haft den stående inden den bliver sendt til reparation, virker den helt som normalt, udover at tastaturet ikke ville svare, valgte jeg bare at sætte et ekstern tastatur til og så vupti!
Jeg får endelig taget mig sammen til at sende den til Humac, da jeg skal repareres!
Det går meget hurtigt, og jeg får dette svar tilbage fra dem:
Tilbuddet omfatter:
Fejl set, Topcase samt batteri væske skadet og skal skiftes.
pris 4447 kr.
Jeg gør dem så opmærksom på at batteriet, har virket upåklageligt og at det undre mig at det skal skiftes!
Dagen efter får jeg dette svar fra dem:
Tilbuddet omfatter:
Tilbudet omhadnler udskiftning af disse dele.
Efter kundens ønske fravælges batteri, nyt tilbud med forbehold sendes.
Ny pris: 2721 kr
Jeg får ikke noget svar, hvorfor de mener at batteriet skal skiftes, eller noget i den stil, selvom jeg har ønsket det.
Jeg takker ja til tilbudet, idet jeg gerne vil have maskinen tilbage så hurtigt som muligt.
De bestiller topcasen hjem og det går nogle dage før jeg høre fra dem!
Pludselig får jeg dette svar:
Hej Morten.
Efter udskiftning af topcase, viste det sig at væskeskaden var mere omfattende en de troede i første omgang.
Det har vist sig at logic boardet også er væskeskadet som gør at computeren ikke kan lade, samt at kameraet i skærmen er defekt. Risikoen for følgeskader på senere tidspunkt er for stor til at vi kan anbefale at reparere computeren og derfor trækker vi det tidligere tilbud tilbage.
Hvis du vil bruge et prisoverslag til evt. at tage kontakt til dit forsikringsselskab, så er tilbudet vedhæftet.
Ønsker du din computer retur mod betaling af diagnosegebyr eller skal vi skrotte den for dig?
Det ser ud til at hard disken ikke er defekt, som betyder at du kan få harddisken udleveret.
Du må gerne svare tilbage på denne mail om hvad du kunne tænke dig.
Jeg bliver intet mindre end GRANDE sur, da jeg med sikkerhed ved at disse ting har virket førhen, har endda vidner på det.
Jeg vælger så at svare dem med det samme med følgende svar:
Hej
Det er meget pudsig, at den ligepludselig ikke kan lade mere og at kameraet pludselig er defekt. Idet det på INTET tidspunkt har været problemer med disse ting, hvilket jeg har flere der kan bevidne.
Det tyder meget på at der må været gået noget galt under reparationen, som på ingen måde kan være til min bekostning!
Jeg ser disse ting reparerede omgående, med det gamle tilbud gældende, ellers må jeg gå videre med det til Forbrugerklagenævnet, med jeres meget positive omtale fortiden.
Det gik ikke mere end 5 min så havde jeg dette svar fra dem:
Hej Morten.
Værkstedet har endnu engang fundet frem til en yderligere diagnose. Nu har de fået din computer til at virke igen ved rensning af logic board. Se vedhæftet tilbud som inkluderer teksten:
Tilbudet omhadnler udskiftning af disse dele.
Efter kundens ønske fravælges batteri, nyt tilbud med forbehold sendes..
Efter skift af topcase er det konstateret at Logicboard er defekt, maskinen kan ikke lade, kameraet virker ikke, bundkort og muligvis skærm skal skiftes, rep anbefales ikke set ud fra pris, på rep, da det ligger tæt på nykøbs pris
Efter yderligere diagnose er der fundet væske ved tilslutning af topcase bundkort renset, herefter kører maskinen igen, dette var også årsag til at kamera ikke virkede, der tages dog stadig forbehold for følgeskader.
Sys det er sjovt, man bare skal nævne forbrugerklagenævnet og vupti så virker det hele igen...
Følger godt nok at Humac har prøvet at tage røven på mig i den grad!
Tilbudet er nu tilbage på den reele pris 2700 kr.
Overvejer at tage fat i Humac's hovedkontor, for at spørge om de selv mener at det er god kundeservice ?