Nu spørg jeg nok dumt.. hva er den rigtige vej at trække slangerne.. har en radiator i toppen... 1 Resovoir 5.25" foran og pumpen under.. og kun lige kølehoved til cpu´n
pumpe-køler-radiator-pumpe. På denne måde køles det varme vand inden det returneres til pumpen. Husk at kølevandet også hjælper til med at køle selve pumpen.
Placer reservoir det sted i loopet hvor det er nemmest at komme til. Normalt placeres reservoir mellem radiator og pumpe. Hvis reservoiret placeres lige efter pumpen er der risiko for strømhvirvler som trækker luft ned i vandet og dermed rundt i systemet.
Jeps.. Den lå fra mit gamle setup.. sådan set det samme kabinet jeg brugte i tidernes morgen med første vand setup.. Regner stærkt med den skal opgraderes når der kommer vand på gfx´t..
#14 Hvorfor ikke komme med nogen argumenter for, at det absolut altid er dig, der har ret? Undskyld sproget, men synes satme, at tonen er nedladende fra dig i de fleste tilfælde.
#1 Jeg har som udgangspunkt altid radiator lige inden kølehovedet. Det kan godt være, at forskellen er minimal, som hvis radiator var lige inden reservoiret, men sådan er min holdning til det.
#23 Tror det er til dig i #15. Det giver mest mening, at han har ramt 4 istedet for 5 😕 Og #13 stiller et spørgsmål som ikke har nogen form for holdning 🙂
Har selv siddet for sjov at rodet lidt rundt med rækkefølgen. Og det gav absolut ikke den fjerneste forskel på temp. alt efter hvilken rækkefølge man placere tingene, Når først max temp for systemet var nået. Self altid med res sidst i sys. Laing selv anbefaler at man placere rad lige efter pumpen for at fjerne varmen fra den. Men igen så snart systemet havde nået max temp så gjorde det ingen forskel. Mit sys er bygget op sådanne. pumpe-> Rad-> Rad-> kølehovede-> Res.
#21 Som jeg læser det, så stiller #15 da bare et spørgsmål og det er vel legit nok.. Han siger jo ikke de pumper han nævner er bedre eller noget - såå hvad er egentligt dit problem??? 😲
Rabbit: se hans foregående indlæg. jeg synes bare generelt, at han kommer med en nedladende tone, når der bliver stillet spørgsmål, og der så er et svar, som han ikke er enig i. Se hans svar i #11. Jeg er da klart enig med #10, at det er nemmere. Tom81 kunne ha skrevet hans argument i stedet for at hakke ned på #10, så der havde været en mening med hans indlæg.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af KlintMX d. 26-02-2012 07:46:30.
#28 Jeg tror vist du er den eneste der opfatter det negativt, det jeg skrev. Mon ikke du er lige lovligt fintfølende? #0 skal nok selv sige til hvis han føler sig trådt over tæerne.