Tablet til e-bøger

Diverse d.  24. februar. 2012, skrevet af Lupa
Vist: 1157 gange.

Lupa

Bruger
Tilføjet:
24-02-2012 19:55:18
Svar/Indlæg:
1/1
Jeg søger efter en tablet på 7-8" til læsning af e-bøger primært.
Den skal dog også kunne gå på nettet og bruges til mail og kalender, lidt sil og surfing.
Den skal ha min. 8 gb oh en ok batteritid.

Jeg har kigget rundt på en del og været forbi bl. a. Kindle Fire Gotab og jeg er efterhånden helt rundforvirret i de forskellige produkter.

Jeg har været ret interesseret i Ipad 2 men synes den bliver lidt for stor at sidde med når jeg skal læse. Det er dog den eneste jeg har kigget på fysisk.

Hvad er jeres bedste bud?
Eiezo

Overclocker
Tilføjet:
25-02-2012 02:11:40
Svar/Indlæg:
168/37
hvis du skal læse i lang tid, holder baggrunds belysning ikke. Dine øjne bliver alt for trætte. Du kan evt. prøve at læse 20-30 sider på en almindelig computerskærm.
Jeg har selv en Amazon Kindle. Den fungere med noget som hedder e-ink (elektronisk blæk). Det føles som, at læse i en, go gammeldags, bog :) Amazon kindle understøtter ikke mail, browers(ordenligt), andre aps osv - den kan én ting, men til gengæld udfører den jobbet som e-book reader bedst!
Udover skærmen kan batteri levetiden på 2-3 uger, og vægten på ca 150g kun trække op af :)

Lupa

Bruger
Tilføjet:
26-02-2012 20:33:31
Svar/Indlæg:
1/1
Har kigget på kindle, men jeg læser kun danske bøger, så der falder den lidt igennem... Kender lidt til calibre, men kan så vodt jeg har fundet ud af ikke låne bøger flere steder med kindle...

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
07-03-2012 21:41:05
Svar/Indlæg:
5363/442
Kigger efter det sammen, og er kommet frem til den konklusion, at en tablet ikke er vejen frem når den primært skal bruges til at læse bøger på. En Kindle ville umiddelbart være perfekt, hvis bare man kunne låne/købe bøger andetsteds end hos Amazon..

Det bedste bud jeg umiddelbart har fundet, er denne fra Sony:
http://www.edbpriser.dk/tablet...

- Synes måske bare 1200 kr er lidt stejlt, når man nu kan få en Kindle til 4-500 mindre..

SoundWave

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2012 22:19:11
Svar/Indlæg:
3011/103
Jeg læser fint på min iPad 2. Jeg skruer ofte lidt ned for baggrundsbelysningen, når jeg skal læse mange sider, og det går fint for mig.
Det sætter heller ikke de store krav til belysningen i rummet.