PESTDK

Diverse d.  25. februar. 2012, skrevet af rotten
Vist: 923 gange.

rotten

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2012 18:10:14
Svar/Indlæg:
68/12
Hej med Jer.

Jeg har modtaget et bundkort, som jeg har købt brugt.
Da postbudet ankom med det spurgte han mig jeg ville tage imod pakken da den var mast.
Jeg pakker kortet ud og umiddelbart finder jeg ingen fejl, skriver under på modtagelsen, da postmanden står og tripper for at komme videre. Kort efter vil jeg påbegynde min computer. Ved påsætning af CPUen konstatere jeg at socklen er ødelagt.
Jeg pakker kortet sammen og drøner ned på posthuset, hvor de tager imod pakken, for at sende den til reklamation.
2 Dage efter får jeg kortet tilbage med et brev, hvor der står at det skulle have været sendt med forsigtig post.
De kunne altså ikke erstatte det.

Kan jeg gøre noget?

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af rotten d. 25-02-2012 18:11:26.
Denuush

Overclocker
Tilføjet:
25-02-2012 18:14:42
Svar/Indlæg:
285/10
Hvad er forsigtig post?
er det forsikret post? til 85 kroner?

unnamet

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
25-02-2012 18:17:37
Svar/Indlæg:
5258/240
Nej, forsigtig post mht elektronik koster vist 200kr ekstra.

Denuush

Overclocker
Tilføjet:
25-02-2012 18:25:45
Svar/Indlæg:
285/10
Ja, så er der ikke noget at gøre. der er jo en grund til at postdanmark har lavet sådan en forsikring, for at undgå situationer som disse.

Bid i det sure æble, og kom videre, sådan er det når man handler brugt og forsendelser :(

rotten

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2012 18:28:41
Svar/Indlæg:
68/12
#1 Ja alm. pakke post til 85 med track and trace nr.

#2 Forsigtig post korter omkring 200.-

Men min pakke blev beskadiget i deres varetægt. Jeg syntes det er dybt urimeligt at de kan kaste al ansvar fra sig ved at sige det skulle være forsigtig post.
Så hvis man ikke sender med forsigtig post har de lov til at knuse ens pakke???

rotten

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2012 18:33:34
Svar/Indlæg:
68/12
# 3 Jeg er bange for du har ret. 😢

Er der nogen som har prøvet det samme men har gjort noget andet for at få erstattet sine ting?

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2012 18:33:45
Svar/Indlæg:
1704/19
Post.dk skriver tydeligt i deres betingelser at de ikke længere dækker elektronik ved alm pakke forsendelse så man kan vel ikke blive sur på dem over man ikke har læst betingellserne.

Måden man kan blive fri for det problem er at bruge GLS i stedet, det er billigere og de dækker også et højere beløb, samt flere indleverings/udleverings steder.

rotten

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2012 18:38:07
Svar/Indlæg:
68/12
#6 Dem vil bruge fremad rettet. Tak for tippet.

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2012 20:10:11
Svar/Indlæg:
8762/174
Så vil jer lige komme lidt bonus info som du kan sige til dem nede på post huset.

Det har intet at sige om en pakke er sendt forsigtigt eller ej.

Eller der har været nede og se taulov pakke center ved at den måde de håndtere pakkerne på er 100% ens.

Alle pakkerne bliver losset i et bur, kørt rundt med som og ind i ting og sager der nu står i vejen.

Når pakkerne skal ind på transport båndet bliver pakke buret tippet om på siden og pakkerne ryger ind på båndet.

Forstil dig så at der ligger en lille pakke i toppen og en 15+ kg pakke i bunden.

Hvor tror du så selv der sker når den kommer flyvende ned på transport båndet?

Det med at tingene skal sendes som forsigtig pakke er bare endnu en ting der er lavet for at de kan tage flere penge ud af vores lomme.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2012 20:28:57
Svar/Indlæg:
3065/208
Hvis det altid er det samme pakkepostbud der kommer, ville jeg da henvende mig på posthuset sammen med ham, inden han glemmer det, så kan det da godt være at posthuset ikke ligefrem opfører sig som kyniske bødler.

KeeZor

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2012 21:08:25
Svar/Indlæg:
1063/54
Når du skriver under, uden at notere fejl eller mangler ved pakken, så har post danmark pr. Definition udleveret pakken til dig i forventet og accepteret stand.

For fremtiden, lader du være med at tage mod en pakke som er synligt beskadiget, eller beder postbudet om at vente, til du har tjekket om indholdet har lidt fysisk skade.

Post danmark har (udover at mase din pakke) intet gjort galt i denne situation. Du har snydt dig selv ved at underskrive.

Og nej jeg hader post danmark lige så meget, hvis ikke mere end jer andre 🙂

rotten

Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2012 10:06:09
Svar/Indlæg:
68/12
#9 pakkebudet har prøvet at hjælpe mig, men hverken posthuset eller budet har noget at sige i sådan sag. Det er reklamationsafdelingen, der afgøre sagen.

#10 Nej, du har op til 7 dage efter modtagelse til at reklamere hvis pakken lider af fejl, mangler osv.
Denne fejl jeg fandt på soklen kan ikke ses uden at nærstudere kortet. Derfor skrev jeg under i tro om at kortet havde klaret turen.
Dog er det ikke det der er essencen her. PestDK vil have at man sender som forsigtig ellers dækker de ikke.
Meget som jeg hader at skrive det har #6 ret. De skriver at de ikke dækker elektronik. 🤡

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
26-02-2012 10:14:17
Svar/Indlæg:
4033/364

det har været oppe før.. GLS dækker heller ikke elektronik..

Og de har lige smidt en server væk til 50k.. til arbejdet..

rotten

Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2012 10:16:36
Svar/Indlæg:
68/12
#12 Jo de dækker op til 4500.- men der godt lang vej op til 50k. Men den er vel sendt med forsikring???

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2012 10:59:21
Svar/Indlæg:
2131/173
Jeg har arbejdet for både GLS og DHL og jeg kan med sikkerhed sige at pakker bliver kastet og stakket som de blinde slås, jeg tror ikke der er den store forskel på ovenstående firmaer og PestDk - det skal gå stærkt og bilerne skal proppes.

Personligt ville jeg ikke sende krystalglas med ét eneste af de tre firmaer.
Et rigtig godt tip er at pakke sine forsendelser overdrevet godt ind, hvis man forventer at de skal nå frem i live - vi taler flamingo, boblewrap osv.