Jeg overvejer at bygge min egen computer, men er lidt i tvivl om jeg skal vælge amd cpu eller intel, om det skal være et hd6950 grafikkort eller gtx560 (skal køre sli/crossfire)
Pt. har jeg sammensat dette setup, men vil gerne have input på smartere løsninger:
Mit kabinet er et NZXT Phantom - Så der er rigeligt med plads. Og har alle fans. Så cpu køleren må ikke være for høj. For så er der ikke plads til den store fan i siden. (Problem jeg pt har med min v6gt cpu køler. 😩 )
Maskinen skal bruges til at spille Diablo 3 når det udkommer samt raide i wow. Ved godt det er overkill til wow - men vil gerne have den fulde oplevelse til D3 uden at skulle gå ned nogle steder. Og så generelt bare have en computer der ikke skal opgraderes det næste stykke tid.
På forhånd - tak for hjælpen
Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af tjumpac d. 29-02-2012 15:55:15.
Core i5 2500K er rigeligt til de flestes behov - selv den gængse bruger her på HwT.dk
I min optik, er en 2600K "kun" blær, eller relevant hvis man går ultra-meget op i benchmark eller arbejder med video (selv dér, kan mindre gøre det). Men jeg ved ikke nok om gaming, generelt, eller 'Diablo 3' til at kunne sige om det er i underkanten.
Jeg ville bruge pengene på grafikkort/SSD - måske en fed skærm eller ny kontorstol 🙂
Jeg går ud fra, at du har harddisk/SSD og DVD-drev (optisk) i forvejen. Skal du overclocke ? Og hvad har du generelt i forvejen ? Hvilken opløsning spiller du på ? Det ville være behjælpeligt, hvis du lige udfyldte dit system i din profil.
Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Anonym202158143552 d. 29-02-2012 16:26:07.
Din I7 920 er stadig en meget kraftig cpu. Jeg ville clocke den til små 4ghz og så bruge penge på nye ram og et sapphire 7950 oc edition. Så har du en virkelig fed maskine der rykker det hele rundt, og den dag den ikke gør længere kan du "nøjes" med at købe et 7950 mere.
Og hvis man køber et 7950 ville det så ikke være at foretrække at have et bundkort med pcie 3.0 så man kan udnytte det fulde potentiale? Jeg ved godt det så ville komme til at løbe op i en del penge fordi jeg så skulle skifte cpu også.