Gaming og farver

Hyggehjørnet d.  29. februar. 2012, skrevet af NoNig
Vist: 496 gange.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
29-02-2012 16:19:48
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all

Jeg har tit tænkt, om folk - in general - går op i farver når de gamer? Eftersom jeg arbejder en lille smule i Photoshop, har jeg prioriteret en 'ok' skærm. Det gør så også, at jeg lægger mere mærke til hvordan spil i bred forstand, gør brug af en lækker farvepalet.

Mit indtryk er, at de fleste spil faktisk bliver højnet - visuelt - markant, af en god skærm. Men jeg ved også, at de fleste køber en eller anden billig model, og mit spørgsmål er derfor: Lægger I også mærke til den slags, eller går I mere op i responstid og Hz? 🙂

- P.S.: Det skal bemærkes, at selvom min skærm nok hører til i den "bedre ende", så vinder den nok ikke priser i FPS-kategorien (responstid, osv.) 😳
KeeZor

Elitebruger
Tilføjet:
29-02-2012 17:14:27
Svar/Indlæg:
1063/54
Jeg interesserer mig for farvenøjagtighed, men det er sjældent man kan få det hele.

Min seneste skærm, en Asus Vg278h, er valgt fordi den er 27", har indbygget Nvidia 3D emitter, og understøtter version 2 af Nvidia 3D.

Jeg er dog i gang med at prøve at bytte den til noget 30", og der vil jeg helst have en Dell U3011, pga. deres høje farvenøjagtighed.

Labze

Overclocker
Tilføjet:
29-02-2012 17:18:36
Svar/Indlæg:
164/24
Jeg går en god del op i det, men til min overbevisning er en skærm for mange bare en skærm.

Jeg sidder selv med en Eizo FS2331. Jeg kan aldrig få mig selv til at sidde med en TN-skærm igen. Kan ikke fordrage når jeg er til LAN og ser andre's skærme hvor sorte scener bliver helt grå og udsmurte grundet man nærmest kan se baggrundsbelysningen igennem billedet. Føj! :) Jeg elsker et godt sort niveau så VA paneler er lige mig.

kjaer

Overclocker
Tilføjet:
29-02-2012 17:39:01
Svar/Indlæg:
99/15
Jeg sidder ved en BenQ G2420HD, som pt er den billigste 24" man kan få, og umiddelbart er jeg ganske godt tilfreds. Men jeg har heller aldrig lagt øjne til en kvalitetsskærm, så det er nok fordi, jeg ikke har oplevet bedre 😳

Jeg har dog overvejet, om min næste skærm skulle være i en bedre kvalitet, men jeg frygter lidt ghosting (og prisen).

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af kjaer d. 29-02-2012 17:39:39.

nk666

Superbruger
Tilføjet:
29-02-2012 20:06:51
Svar/Indlæg:
98/34
Jeg tror til gengæld mange er beviste om farverne. Men kan ikke få det hele og for en gamer er respons osv nu engang vigtigere end farver for at vinde, i hvertfald hvis du spiller fps spil..