Ja, fliserne er da en rodet omgang at se på (se evt billedet i artiklen her på siden. Og når man så ikke lige er til "fedtfingre" skærm, så er Windows 7 skrivebordet nu at foretrække.
Men derfor kan der jo sagtens gemme sig godter i maskinrummet. Gør der det? Meget lidt om selve Windows 8 er sluppet ud (udover ændret grafik), men hvad med nye standarder? Ny DirectX? Nyt filsystem? Integreret HTML 5? Browser? Email klient? Paint? Word? Nye programmer? Nogle programmer der mangler i forhold til Windows 7?
Eller man kan gå ind i et forum der kun har med Win8 at gøre, der er en stor videns base.
http://www.eightforums.com/
Jeg kørte med win8 developer i min lap og har smidt denne udgave i i stedet (dog lidt tid siden) og syntes jeg kan mærke en mere flydende oplevelse, har man en touch skærm så virker det metro system faktisk ret godt, særlig hvis man lige for set lidt nærmere på hvor personligt man kan gøre det for der er et utal af muligheder.
I lappen bruger jeg dog det klassiske 7 look dog skal man være klar på at der skal tænkes en smule anderledes for at få den helt rigtige oplevelse ud af det, lige som med win7 og tidligere Xp brugere har/havde det.