Computer "hakker" kostant

Diverse d.  01. marts. 2012, skrevet af MrAnToNiO
Vist: 2835 gange.

MrAnToNiO

Overclocker
Tilføjet:
01-03-2012 10:04:31
Svar/Indlæg:
80/19
Hej drenge

Jeg har fået mig lidt af et problem, og jeg er ved at blive sindssyg af det.
Derfor håber jeg der er en klog én herinde, som har en løsning på mit problem.

Først lige de hurtige tekniske specs så de er på plads:
Q6600 2,4 ghz (OC@3,1)
2x 8800gts 512mb
4 GB DDR2 ram

Win 7 Ultimate 64 bit

Så en gammel sag ja, men den har klaret sig fint, lige indtil for et par dage siden.
Jeg har uden (de store) problemer spillet BF3 i laveste grafik, som var tilfredsstillende nok for mig.

Men nu kan jeg godt glemme alt om at spille, for nu hakker min computer, også selvom jeg kun er på skrivebordet.

Den nye nvidia driver installerede jeg, samme dag som jeg installerede windows opdateringer.
Det virkede stadig fint et par dage efter opdateringerne, men nu er den helt galt.
Som start begyndte det at lagge når spillede BF3. Så meget, så jeg ikke kunne holde det ud.

Jeg prøver derfor at fjerne nvidia driveren, og installere den gamle jeg kørte med, som klarede sig fint.
Det virkede i et par timer, og så kommet hakkene igen. Og herefter gik det helt galt.

Det er sådan, at hvis jeg bare er på skrivebordet, ser en film på computeren, flytter på et vindue eller lignende, så lagger eller stutter det.

Jeg har prøvet så mange forskellige ting nu, at jeg ikke ved hvad jeg skal stille på med det gamle lort.

1. Har fjernet alle drivere og renset med Driver Cleaner Pro
2. Startet i fejlsikret tilstand og installeret både nye og gamle drivere
3. Har prøvet de seneste 5 drivere nvidia har lanceret
4. Hvis jeg overhovedet kan starte BF3 nu, så enten lagger det, eller kører glat i 5 min, og så crasher det
5. Har fjernet OC og sat det til igen

Det kan bare ikke være spillet der er noget galt med, når det også hakker uden at spille.
Men jeg er ved at give op. Er det et af grafikkortene, er det min CPU der er skadet, er det mine ram eller hvad?

Hvordan kan jeg teste det, og er der noget software jeg kan bruge som kan fixe problemet?

Håber virkelig i kan hjælpe mig!

Tak på forhånd.
Lussiboy

Superbruger
Tilføjet:
01-03-2012 10:11:18
Svar/Indlæg:
259/32
Prøv at tage det ene grafikkort ud og køre med et af dem, og omvendt for at se om et af dem er defekt. Det samme med ram. Kør Memtest for at teste rammene, og kør med en ramblok af gangen. Fjern alt OC mens du fejlfinder. 🙂

Edit: Og hvad for en strømforsyning har du til det gamle dyr ? 😛

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Lussiboy d. 01-03-2012 10:12:59.

MrAnToNiO

Overclocker
Tilføjet:
01-03-2012 10:14:42
Svar/Indlæg:
80/19
Uha.. det er et godt spørgsmål.. Kan ikke huske mærke, men den er sgu udmærket, modulær og det hele.. Tror den er 670W hvis jeg husker korrekt. Men strøm har aldrig været et problem før - men derfor kan den selvfølgelig godt være ved at dø.

Jeg er i skole nu, men havde selv tænkt mig at teste et grafikkort af gangen når jeg kom hjem!

MrAnToNiO

Overclocker
Tilføjet:
01-03-2012 10:44:34
Svar/Indlæg:
80/19
Hvis jeg nu siger, at det muligvis kunne være en process eller et program der kørte, og lavede ged i den - hvad siger i så?

For hvis jeg tager et i vindue med musen og rykker det hurtigt rundt, for at provokere den til at lagge, så stiger CPU ydelsen.

Lussiboy

Superbruger
Tilføjet:
01-03-2012 10:52:36
Svar/Indlæg:
259/32
Det er ret normalt at CPU'en arbejder en smule når du rykker musen rundt. Du kan evt. prøve at gå ind i joblisten under processer og se om der kører noget der ikke skal. Sorter efter brugernavn, under dit brugernavn kan du se alt der kører på din comp. Hvis du finder noget du ik ved hvad er, kan du google navnet og se om det er virus eller hvad det er. :yes:
Du kunne jo formatere computeren og installere nyt windows 7.

MrAnToNiO

Overclocker
Tilføjet:
01-03-2012 10:57:37
Svar/Indlæg:
80/19
Jeg magter virkelig ikke at skulle formatere.. Det er sådan, at jeg køber et nyt monster til august / september, og gerne bare vil have, at den her virker indtil da! :)

Lussiboy

Superbruger
Tilføjet:
01-03-2012 11:00:57
Svar/Indlæg:
259/32
Formatering ville ellers have udelukket en del. Det tager kun 20 minutter? Så har du en hel ny frisk PC. :yes:

Du burde egentlig også få fat i HWmonitor og se hvor varm din CPU og GPU er, evt belaste begge dele for at se om de får luft nok. Prime95 kan kneppe din CPU, og så til din GPU'er kan du bruge furmark til at belaste. Held og lykke 😉

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Lussiboy d. 01-03-2012 11:09:12.

MrAnToNiO

Overclocker
Tilføjet:
01-03-2012 11:10:26
Svar/Indlæg:
80/19
Har prøvet - den crasher - men kommer aldrig over de her temps;

CPU: MAX 65
GPU: MAX 80

MrAnToNiO

Overclocker
Tilføjet:
01-03-2012 11:11:10
Svar/Indlæg:
80/19
Og mht. formatering tager det ikke kun 20 min, når man skal flytte så meget lort over på en ekstern, og tilbage igen :( Installere alle de programmer osv !

Lussiboy

Superbruger
Tilføjet:
01-03-2012 11:17:48
Svar/Indlæg:
259/32
Så håb det er noget med grafikkortene eller rammene, ellers er der næsten ingen udvej. Det lyder som om du har meget lort på din computer, og ville nok ha rigtig godt af at få en frisk formatering.

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2012 11:20:26
Svar/Indlæg:
8947/160
Har du ikke en ekstra hd, så kan du bare smide win7 på den og så bruge den gamle som slave. Så har du en frisk install OG alt din gamle data.

MSJ1982

Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2012 15:45:55
Svar/Indlæg:
3577/353
Mener der er en af Utorrent programmer der er en bug i der bruger 50% af din CPu når det køre 😉

Det var bare lige en tanke 😛

colombodk

Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2012 17:45:50
Svar/Indlæg:
826/60
Det lyder lidt som en virus...