#16 .. Det er bagateller. Forresten læste jeg at japanerene vil have en rumelevator klar i år 2050. Det første jeg tænkte var OC på "luft" Så trækker man jo bare et kabel med op 😀
#4 er det alle producenter der laver omtalte BIOS opgradering? Indtil videre har jeg kun læst om, at MSI vil gøre det (er gjort for nogle af deres mobos) http://www.guru3d.com/news.php...
eller det er måske slet ikke den CPU der er tale om?
Intel's CPU/socket navngivning og opgradering er lidt svært at overse i forhold til AMD's, hvor næsten alt kan køre på en AM3 socket.
#15 Det vil fungere utroligt dårligt, eftersom at der ikke rigtig er nogen luft at køle med. Sagt med andre ord, så har du ikke noget at overføre varmen fra CPUen til.
Pressurized Atmosphere The space suit provides air pressure to keep the fluids in your body in a liquid state -- in other words, to prevent your bodily fluids from boiling.
Temperature To cope with the extremes of temperature, most space suits are heavily insulated with layers of fabric (Neoprene, Gore-Tex, Dacron) and covered with reflective outer layers (Mylar or white fabric) to reflect sunlight. The astronaut produces heat from his/her body, especially when doing strenuous activities. If this heat is not removed, the sweat produced by the astronaut will fog up the helmet and cause the astronaut to become severely dehydrated; astronaut Eugene Cernan lost several pounds during his spacewalk on Gemini 9. To remove this excess heat, space suits have used either fans/heat exchangers to blow cool air, as in the Mercury and Gemini programs, or water-cooled garments, which have been used from the Apollo program to the present.