Må også indrømme at Apple igår aftes sagde "vi har udviklet" om en masse hardware som de jo ikke selv har udviklet. Men de er godt nok gode til at markedsføre sig.
Mener at det var nVidia, der havde investeret i en løsning, der netop kunne skræddersys efter hvilket marked deres produkter skulle lanceres på. Kunne man ikke forestille sig at Apple har gjort brug af en lign. løsning?
#9 Nææ, men den slår alligevel alle androids på markedet indtil videre med de specs på skærm og CPU/GPU. 🙂 Men jeg er nu glad nok for min iPad 2, og de nye navn sutter. Der skal også være råd til en Macbook på et tidspunkt.
#10 apple hævder at den er 2-4 gange hurtigere, lad os nu lige se, det er sikkert i ét tilfælde... men jeg har bestilt en prime, som jeg nok sender tilbage, 5k for en tablet er jo vanvittigt...
Håber chippen er hurtig nok til at afvikle MKV filer med digital lyd. Desværre er iPad2 dårlig til at streame film direkte fra min NAS. Der skal alt konverteres til MP4 filer med analog stereo før den kan afspille dem uden at hakke og sprutte i lyden.
#10 Nu har apple kun udtalt sig om GPU performance - og jo PowerVRSGX543MP4 vil nok være noget hurtigere end Tegra3 (A5X bruger en søster til samme grafik der sidder i PSP Vita) - nVidia har jo valgt den traditionelle kerne løsning (Tegra3 har 12) hvor PowerVR bruger USSE2.
Basalt set så er A5x jo en A5 hvor man har byttet sGX543MP2 ud med en SGX543MP4 (? uden at have læst i dybde reviews af A5X) - så der hvor Tegra3 er hurtigere end A5 i CPU intensive ting, vil den stadig være hurtigere (fx browsermark).
Ved faktisk ikke hvad A5x kan hardware decode - for kan ikke lige finde noget om det er GPUen der gør noget af det - så umiddelbart til #15 - nej den er lige så hurtig som A5 (ipad2)
Nu har jeg ikke prøvet den ny Ipad, eller PSP Vita - men TRansformer Prime er ganske nice :)
Vælg et langt mere "tablet"-venligt format? MKV er trods alt kun en container, ligesom MP4 er det. Det kommer vel an på hvad du vælger at proppe ind i den, der tæller?
... og nej, det skulle ikke tolkes som en "det sagde hun også i går"-joke.
Har lige tjekket præsentationen (har Podcast-abb. på Apples keynotes... jaja, ved det godt). Den ser faktisk ret fed ud. Ikke alene er der skærm i god kvalitet. Den sparker også ret godt fra sig. Var pjattet med 1'eren, syntes 2'eren var fed. Men, den her. Kan næsten ikke forestille mig, hvordan det kan blive vildere (Apple eller ej).
Især iPhoto ser genialt ud. Forudsér blot en debat alá: "brug gode gamle analoge film. Det ved man sgu hva' er!" - men, for fanden hvor ser det fedt ud. Grafisk arbejde kan man sgu lave som man har lyst til. Idéer og kreativitet har intet med udstyret at gøre, de er kun værktøj til at føre det ud i livet. Men, det man kan i iPhoto og Autodesk's nye app, ser fandme cool ud 🙂
Det er jo Hi8 og engangskameraer om igen. Fedt si'r jeg. Fedt! ❤
#17 Ja men det er jo netop det at skulle lave alle film i "tablet venligt" format der er bøvlet. 🙂
Når man nu har en NAS fyldt med alle ens film rippet i høj kvalitet med digital lyd til ens anlæg kunne det da være dejligt om ipad'en også kunne streame dem når man ligger i soveværelset. Det er da bøvlet at skulle have alle film liggende 2 gange - en til stuen og en til tablet. 🙂
#25 Det var slet ikke pointen. 🙂 Jeg ønskede blot at den nye CPU er kraftig nok for den gamle er tæt på men kan ikke helt. Kunne være dejligt hvis den nye kunne. Jeg ved godt hvad Apple lover og synes det er helt ok at man kun lover det man kan holde og ikke som mange andre der promoverer tonsvis af features som ikke fungerer i virkeligheden. 🙂
Afspiller fint 720P MKV på iPad 2 med GoodPlayer - kan varmt anbefales.
Hvis du kun har 1080P liggende, så kan din NAS nok konvertere det on-the-fly - har jeg i hvert fald sat op hos en kammerat på hans Qnap TS-419 - med opgraderet CPU. Air Video mener jeg vi benyttede - det kan også varmt anbefales :) Tro mig det kan sagtens lade sig gøre :P