Trådløst netværk påvirker trådløs mus/keyboard

Diverse d.  11. marts. 2012, skrevet af daelin
Vist: 809 gange.

daelin

Superbruger
Tilføjet:
11-03-2012 18:25:43
Svar/Indlæg:
35/12
Jeg har en trådløst mus/keyboard combo fra AGK. Samtidig kører jeg et trådløst netværk over en Netgear CG3000 router (medfølger internet fra TDC) med en stationær og en bærbar. De to funger normalt fint, men når jeg downloader på bærbaren eller overfører filer mellem de to computere virker min mus og keyboard meget dårligt. Jeg har tjekket nettet og prøvet at være ind og stille på routeren, men jeg synes ikke rigtigt noget hjælper. Nogen der ved præcis hvad jeg kan ændre på for at netværket ikke laver signal interference på mus/keyboard? Tak!
ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2012 19:51:31
Svar/Indlæg:
3799/43
Hvilket frekvens bånd bruger dit tastatur og mus? 2,4Ghz? prøv at ændre kanalen (frekvensen) på din router. Prøv at skift fra den højeste til den laveste se om det gør en forskeld.

daelin

Superbruger
Tilføjet:
11-03-2012 20:42:04
Svar/Indlæg:
35/12
Det er en setting der hedder control channel, jeg går ud fra det er den. Under "help" står der: "This field determines which operating frequency will be used. It should not be necessary to change the wireless channel unless you notice interference problems with another nearby access point."

Jeg har prøvet samtlige indstillinger (auto og 1-13), intet hjælper.