Ja, altså jeg overvejer at købe et GTX 580 for så at smide det på vand. P.t. har jeg kun min CPU i loopet og jeg ved ikke helt hvordan min 120 rad får det. CPU'en kører fint på 4,8GHz og 1,47 volt - den kommer ikke over 63C.
Hvis jeg smider et GTX 580 i, kan jeg selvfølgelig altid clocke min CPU lidt ned. Evt. ned på 1,25v eller lignende. Hvis begge kører stock, tror jeg i hvert fald godt at min 120 rad kan klare det. Spørgsmålet er så, om jeg overhovedet kan overclocke CPU eller GPU, og i så fald, hvor meget ? På stock kommer min CPU ikke rigtig over 45C.
Af andet udstyr, har jeg en Swiftech MCP655 pumpe, et XSPC Rasa kølehoved og et XSPC 5,25" res.
Hvis nogen har nogle personlige erfaringer eller hvad som helst andet, skal I være ganske velkommende.
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Anonym202158143552 d. 14-03-2012 17:01:10.
Jeg har dog i sinde at tilføje en 280mm rad senere i loopet, men det er bare i tilfælde af, at der pludselig kommer en annonce på et billigt GTX 580 med kølehoved.
Som p0Pe også er inde på, så bliver det temmelig larmende, hvis du skal køle både din cpu og et GTX580 på en enkelt 120mm rad. Ja, det kan godt lade sig gøre, men jeg ville ikke personligt gøre.
Mht hvor mange watt en radiator kan klare, siger det intet, hvis man ikke ved hvilken blæser og ved hvilken hastighed det er målt. Det er jo absolut max de har fundet. (Det hælper ikke meget at selve radiatoren kan optage x antal watt, hvis der skal en turbine til at fjerne det fra den igen hurtigt nok)
Moderator
Tilføjet: 14-03-2012 17:34:24
Svar/Indlæg:
4983/48
Du har målt på Core temp eller ? 🙂
Jeg havde ellers i tankerne at smide et extra GTX460 i mit loop, men det sår en smule tvivl om det er muligt når man tænker på at 2x GTX460 har ca 2x160W TDP, og GTX580 kun 244W TDP 😛
Jeg målte med Core Temp, nemlig. Og min radiator er denne: http://coolbits.dk/radiatorer-... Lader til, at det er en Dual Pass. Hvad har du af radiator egentlig ?