Superbruger
Tilføjet:
15-03-2012 00:40:58
Svar/Indlæg:
61/27
Hej!
Jeg har lige samlet mig en ny computer, og den er jo rigtig lækker.
Nu har jeg så lige et par tanker om støj og køling.
Lige pt. kører jeg med intel stock køleren på min I5 2500K. Den larmer jo, og skal skiftes :) Har kigget på Cooler Master hyper 212 evo, da jeg har hørt den skulle være ok stille, og så er prisen jo meget fin! Jeg skal ikke rigtigt overclocke det vilde, så har ikke brug for mega meget performance af køleren. Er denne køler så et godt valg?
Strømforsyningen er en corsair tx650Wv2. Den er jo af god kvalitet, men jeg synes bestemt blæseren deri larmer en del mere en jeg havde regnet med. Og når jeg siger larmer, så mener jeg at den tydeligt kan høres over både cpu køler, harddisk og kabinetblæsere. Det er jeg lidt skuffet over, men det er måske normalt for denne strømforsyning? Hvad kan jeg gøre for at eliminere noget af larmen?
Kabinettet er et fractal design core 3000, og der medfulgte 3 af deres egne blæsere. Dem er jeg egentligt fint tilfreds med, de siger ikke så meget. Men hvis nu man skulle til at sætte nogle modstande på, er der så nogen der ved om disse blæsere har problemer med at starte ved f.eks. 7 volt?
På forhånd tak for svarene :)