Bruger
Tilføjet:
16-03-2012 16:37:54
Svar/Indlæg:
2/1
Hej allesammen,
Jeg håber I vil hjælpe en noob i denne sag.
Jeg har netop købt en D-Link router, model DIR-600 N150. Den er købt som et supplement til mit og min roommates internet, hvor vi normalt har en Apple Airport Express til at stå for vores forsyning af det.
Den virker dog ikke altid til min PC. Jeg har tit og ofte svært ved at finde signalet. Nu tog jeg så konsekvensen og købte en D-Link router - og vupti, så er der signal!
Det er bare meget svagt. Vi har prøvet forskellige tiltag for at få det forstærket, min kammerat og jeg, men vi ved ikke rigtig hvad vi kan gøre ellers. Lige nu står routeren "for sig selv", uden nogen tilkobling til Airporten. Jeg skal ikke mere end 5-6 meter væk fra signalet, og gennem to døre, før signalet er meget svagt eller helt væk.
Ønskescenariet var til at starte med, at disse to skulle operere med den samme DHCP (tror jeg det var), så de arbejdede på samme bølgelængde, så at sige. Er der nogen der kan fortælle mig om jeg kan gøre et eller andet smart for at få det til at fungere på den rigtige måde? Eller om der er nogle indstillinger jeg skal tjekke og eventuelt redigere?
På forhånd tak.
Mvh
Alexander