Meget svagt signal ved nykøbt router

Diverse d.  16. marts. 2012, skrevet af Aberov
Vist: 1145 gange.

Aberov

Bruger
Tilføjet:
16-03-2012 16:37:54
Svar/Indlæg:
2/1
Hej allesammen,

Jeg håber I vil hjælpe en noob i denne sag.

Jeg har netop købt en D-Link router, model DIR-600 N150. Den er købt som et supplement til mit og min roommates internet, hvor vi normalt har en Apple Airport Express til at stå for vores forsyning af det.

Den virker dog ikke altid til min PC. Jeg har tit og ofte svært ved at finde signalet. Nu tog jeg så konsekvensen og købte en D-Link router - og vupti, så er der signal!

Det er bare meget svagt. Vi har prøvet forskellige tiltag for at få det forstærket, min kammerat og jeg, men vi ved ikke rigtig hvad vi kan gøre ellers. Lige nu står routeren "for sig selv", uden nogen tilkobling til Airporten. Jeg skal ikke mere end 5-6 meter væk fra signalet, og gennem to døre, før signalet er meget svagt eller helt væk.

Ønskescenariet var til at starte med, at disse to skulle operere med den samme DHCP (tror jeg det var), så de arbejdede på samme bølgelængde, så at sige. Er der nogen der kan fortælle mig om jeg kan gøre et eller andet smart for at få det til at fungere på den rigtige måde? Eller om der er nogle indstillinger jeg skal tjekke og eventuelt redigere?

På forhånd tak.

Mvh
Alexander
Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2012 16:54:33
Svar/Indlæg:
4536/104
Ved detsværrer ikke om noget kan hjælpe, men umidbart lyder det lidt som om i moske bare har købt en (for billig) router.

normalt er 150mbit udgaverne i den billige ende til at lukke op og xxxxx i. imo.

Køb en 300 eller 450bit dual band router til en 900-1300kr. og få noget kvall. 😉

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fearless Angel d. 16-03-2012 16:55:05.

Aberov

Bruger
Tilføjet:
16-03-2012 17:00:09
Svar/Indlæg:
2/1
Det kunne godt være, men det er da helt grotesk, at den ikke kan række mere end 4 meter. Signalet daler drastisk for hver meter jeg bevæger mig væk fra routeren.

Det skal lige siges, at vi begge er studerende og ikke lige ligger inde med 900-1300 til en ny, bedre router 🤣

Tha_noob

Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2012 17:09:38
Svar/Indlæg:
3854/175
Er der andre trådløse netværk i kan opfange sådan "inden for rækkevidde"
Det kan sagtens være forstyrrelser på samme kanal. Evt tjek hvor langt væk du skal før at se andre netværk.

Jeg tvivler en del på #1's forklaring om at den skulle være dårlig. Medmindre i har betonvægge og den slags, så burde den altså række lidt bedre

Aberov

Bruger
Tilføjet:
16-03-2012 17:29:52
Svar/Indlæg:
2/1
Vi opfanger signaler fra flere netværk ja. Det er en lejlighed vi bor i, og mange af de omkringliggende lejligheder har selv net. Jeg kan se nettene over det hele i lejligheden.

Kan jeg "deaktivere" min modtagelse af de signal på nogen måde?

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2012 17:31:37
Svar/Indlæg:
10398/435
Prøv igen med Apple Airporten og skift kanal og slå Robustness til.

pewpewiwin

Newbie
Tilføjet:
16-03-2012 18:50:43
Svar/Indlæg:
39/1
http://www.metageek.net/produc...

download dette fantastiske program for at se om der er kanal forstyrrelser!

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2012 19:14:08
Svar/Indlæg:
4536/104
#3 nu var det også bare mere løsligt, baseret på at mine erfarringer med billige 150mbit routere ikke just er god.

Om det er en del af problemet, ja det tvivler jeg nok også på, men det er eneste løsningsforslag jeg kan give, med mindre som du selv er inde på at de har mange net i nabolaget, hvilket en dual band router så også kunne løse. 😉

Tha_noob

Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2012 22:55:02
Svar/Indlæg:
3854/175
#4 Tjek hvilke kanaler de er på, og så indstil din router til at køre på en fjerntliggende kanal. At rykke den en kanal hjælper oftest ikke, da de ikke er adskilt med mere end 5 MHz hvilket ikke altid er nok.

Jeg er næsten sikker på at det er det. Ellers hvis det er muligt for dig med din router, så kør på 5 GHz båndet - der er oftest ikke ligeså meget trafik på det