Hej Hwt.dk Jeg har et støre problem - syndtes jeg selv... Jeg er ikke en haj til det med lyd, eller opsætning af det..
Jeg står og skal have lyd ud af mit anlæg (Edifier s550) fra 2 enheder.. Det skal komme ud som surround sound for mit kommende fjernsyn (Samsung 46" 3D LED Smart TV UE46D6515) Jeg vil også godt kunne afspille musik ud fra alle højtalere - altså ikke som surround sound - fra min PC. Jeg er - efter et tidligere indlæg her på sitet - kommet frem til at det kan jeg ikke med at samle alle kabler til et jack stik.
Lige nu får jeg kun musik ud fra de 2 front højtalere da mit musik fra youtube ikke understøtter det, og jeg kan ikke tvinge mine indstillinger til at afspille ud af alle højtalere som stereo. Men vis jeg køre surround sound test så kommer der lyd ud af alle mine højtalere som der skal. Så må alt vel være tilsluttet korrekt?
Er det muligt at sætte splitter på nede ved indgangene på Sw, så køre det ene "sæt" til fjernsynet, og det andet "sæt" til evt. et lydkort også justere det lydkort til at afspille som stereo, det kan mit nuværende indbygget lydkort ikke.
Efter lidt google søgning. Folk har haft samme problem med musik kun vil afspille som 2.1 men ikke 5.1 som deres anlæg er - Ikke kun Edifier S550 som jeg har, men også andre anlæg. De er dog kommet frem til en løsning, de gider bare ikke rigtigt sige hvordan de har klaret det. Mit engelsk er hel og ikke for godt så måske har det stået der uden jeg kunne læse det 😢
Hvor det måske vil være muligt at tilslutte alle de 6 ledninger som går fra 5.1 til det nederste modul uden at have stik som laver de nuværende om til Jack stik.
Der kommer sikkert masser af kommentare om at det er den forkerte løsning jeg har taget. Sikkert rigtigt men nu vil jeg altså lige høre om der endelig er en mulighed for at køre det på den måde som jeg ønsker 🙂
Håber det hele er til at forstår. På forhånd tak :)
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af TheisF d. 17-03-2012 02:08:09.
Ny Skribent
Tilføjet: 17-03-2012 09:59:56
Svar/Indlæg:
5679/460
hvad med en Reciever og så bruge Toslink? ....altså en med 2 toslink indgange så du ka smide computer og tv og så toslink udgang :) ...lidt dyrere ...men så har du også mulighed for senere at opgradere dit anlæg vis du senere skal ha seperat anlæg :)
personlig køre jeg 330D igennem en reciever men det er fordi jeg ville bruge hovedtelefon og jeg bruger toslink fra onboard lydkort til reciever og så toslink fra Reciever til 330D :)
det var jo en mulighed ....men asus lydkort går man heller ik fejl af ...du ka jo altid se test af diverse og se hvordan de funker til dit brug :)
#1 Tak for svaret, det kunne være en mulighed, dog vil jeg gerne undgå den Reciever, kan ikke lige se hvor jeg har plads til sådan en kasse hvor det vil se flot ud :) Jeg vil prøve og finde mere om det med Asus lydkortende.
Vis jeg køber det her http://www.asus.dk/Multimedia/... Hvor der står at at der er 6 RCA udgange, og jeg har 6 RCA stik, vil det så kunne fungere uden splitter osv?
Ny Skribent
Tilføjet: 18-03-2012 00:55:00
Svar/Indlæg:
5679/460
tænkte mere med reciever slipper du også for at din computer skal være tændt for at få lyden splittet :) og hvad angår plads ka du jo altid bare stille den i et skab eller et sted og så trække et IR øje :)