Står og skal ha skiftet slange og væske i et vandkølings setup.
Slange: Jeg søger noget sort slange, da jeg har hørt alger ikke kan lide sort/mørke. 🙂 Skal være 10mm ID. Har hørt nogle slanger holder længere på vandet/dampen end andre?
Væske: Væsken må meget gerne være rød, men dette er ikke et krav. Skal være færdigblandet.
Kort og godt, jeg søger dele til et minimum af periodiske skift, og maximal holdbarhed, ingen bling eller blær ! 😀
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af II DoMain II d. 18-03-2012 18:46:51.
hvorfor skal det være færdigblandet væske når det ofte skal skiftes en gang om året ? har kørt i 3½ år med det same vand hvor der var tilsat lidt renpool
don mygger hahahhaah skift det NU 🙂 har kun dårlig erfaring med færdig blandet, det klister det stats...ville mene at hvis du blander selv, kan du lege med hvordan det skal se ud 🙂
#4 -> Den slange har jeg kigget lidt på, hvis det som står passer, er det jo noget ala dette jeg skal finde. Bare et sted de har den på lager ;) - Vandet kan forresten stadig ses i reservoiret. 😀
#9 man skal ikke tro på alt hvad de siger, for stort set alle de Færdigblandet væsker man kan købe køler lige så godt eller dårligere en destilleret vand. hvis du ikke ville have syndige belægninger på slangerne så tag/køb farvet slanger
#13 -> Reservoiret er ikke sort 😛 - Men det er som sagt heller ikke et krav, hvis en væske med længere holdbarhed og køleevne er klar, eller anden farve, bliver det denne væske :yes:
Moderator
Tilføjet: 19-03-2012 15:24:29
Svar/Indlæg:
4982/47
Det er nok mest en personlig holdning, om man mener destilleret er bedre end deminiraliseret vand.
I praksis har det ikke den store effekt om du bruger det ene eller andet, salt-resterne i deminiraliseret vand der sælges til private, er ikke ret højt men det er stadig en urenhed som destilleret vand ikke har i sig.
Jeg bruger destilleret vand i loopet, og deminiraliseret som skylle/rensevand ved rengøring 😀
Jamen det, er da selvfølgelig i egen interesse at man forsøger at holde det så rent som muligt. Når du skriver som du gør tror #0 jo åbenbart at destilleret vand er den hellige gral inden for vandkøling, hvilket det ikke er.
Jeg har derfor prøvet at forklare ham at forskellen er ikke-eksisterende. Men det er åbenbart lidt svært at trænge igennem. Derfor undrer det mig at han overhovedet gider spørge, når svaret han får åbenbart ikke er noget han bryder sig om.