Min PC valgte lige at vise en meget farvestrålende billede og derefter genstarter den og viser sort skærm.
Prøver herefter andet grafikkort - ingen held Prøver onboard grafikkort - ingen held. Prøver grafikkorten i en gammel socket AM2 PC - ingen held. Prøver Clear CMOS - Ingen held. Uden HDD og DVD - ingen held.
Specs: Bundkort : Asus M4A785TD-M EVO AMD785G HD4200 mATX DDR3 CPU : AMD Phenom II X4 945 3.0GHz 95W Box AM3 Ram : 2 x Kingston Value RAM DDR3 4GB PC3-1333 kit CL9 Harddisk : WD Caviar Green WD10EARS 1000GB SATA 64MB Grafikkort : Club 3D Radeon PCI-E HD5770 1GB DDR5 HDMI
Ville hører om har nogle idéer? Og eller der er nogle på Djursland kanten der måske kunne være villige til at teste delene?
- CoffeeCan
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af tatoo1956 d. 20-03-2012 12:00:41.
Tjahh, vi må jo konkludere at der nu er så mange varianter af bundkort, chipset mm. at det åbenbart er umuligt for dem at ramme plet 😕 . At systemet dør totalt er dog for langt ude!
#9 - Fortæl Ninus?? Hvis det virker så hjælp os videre 🙂
Fortæl hvad.??? Steam spurgte om jeg skulle have sidste nye driver.. Kaninen trykker ja tak.... Og svinet kører stadig perfekt som det gjorde før opdatering.. :yes: 😛
Kun haft problemer en eneste gang, for ca 1-1½ år siden hvor jeg måtte gå tilbage tid den gamle driver.. 10.? :yes:
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 20-03-2012 13:13:23.
tja opgav Nvidia for 5 år siden og har aldrig haft knas med mine diverse ATI kort... ok der var lige lidt med BC2 i starten men det fik de løst.
Købte en Vaio med 330M og den kørte ok indtil jeg smed Windows 8 på; nu dør driveren dagligt. På min Dell M6600 (win7) på arbejde kører jeg en 1 år gammel driver da nyere er ustabile.
Edit: vil lige tilføje at på min stationære plejer jeg at smide en ny catalyst ovenpå den gamle... ikke noget med afinstall og cleanup i secure mode osv....
Umiddelbart er mit indtryk at de der har problemer kører crossfire
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af slate_dk d. 20-03-2012 17:07:44.
13# Jeg kører crossfire/trifire, og jeg har ingen problemer haft. Jeg har heller ikke problemer med nvidia og sli. Jeg nægter simpelthen at tro at jeg bare er "heldig" I alle de år jeg har lavet maskiner til folk og til mig selv for den sags skyld = rigtig mange maskiner, har der heller ikke været problemer med noget, og tro mig, hvis folk har brugt 10k på en ny maskine hos mig skal jeg NOK få at vide hvis den ikke kører 100%. En anden ting er at de store testsites heller ikke skriver om nogle nævneværdige problemer, ikke mere end om nvidiakort ihvertfald. Og det ville de nok gøre hvis det var åhhhh så slemt som diverse fanboys gør det til.
Men man behøver jo ikke være Nvidia fanboy for at synes at AMDs grafikkort drivere er noget møg.
Min personlige erfaring er at jeg tidligere kun har haft Nvidia kort og aldrig havde problemer med dem. For lidt over 1½ år siden byggede jeg så ny maskine og prøvede der ATI/AMD grafikkort i kraft af Asus 5850 top directcu kort som også performer ganske hæderligt.
Problemet jeg har oplevet med AMD er deres drivere med sindsyge menu systemer samt at hver anden gang jeg forsøger at opdatere driveren (Catalyst popper selv op og siger der er en opdatering og om man vil have den) så virker det bare ikke 100%. Skidtet bliver godt nok installeret men hvis man fx i en browser kører hen over en knap eller reklame så flunker grafikken fuldstændig amokagtigt rundt på skærmen, det samme hvis man starter et spil så gør den det bare hele tiden. Hvis man så afinstallerer den nye driver og går tilbage til den tidligere så forsvinder alle problemer. Men ja, det kan jo sagtens skyldes kombinationen af hardware men ellers kører med. Men det er så skyld at jeg skal føle mig ualmindelig heldig før at jeg trykker install når den spørger om man ikke lige skal have en bette opdatering.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af klonen d. 20-03-2012 18:54:10.
Bruger
Tilføjet: 20-03-2012 20:36:57
Svar/Indlæg:
36/1
#14 Diverse fanboys? Jeg er langt fra fanboy. Men jeg har gode erfaringer med begge lejre.
Hvis man ofte spiller spil på release dagen, vil man se hvad jeg mener med at AMDs drivere halter. De kører ofte af helvede til det første stykke tid, hvor man faktisk bare gerne vil kunne spille spillet. (grafikfejl, dårlig ydelse, dårlig CF skalering)
Faktum er at jeg har haft over 50 nVidia kort gennem tiden og aldrig haft ét eneste problem. Hverken med soft- eller hardware. Har haft omkring 20 fra AMD og jeg husker mindst 3 af kort jeg har skullet RMA. Derudover har jeg klart haft de største driverproblemer med AMD osse. "VPU RECOVERY" Ved ikke hvor mange gange jeg har set det på et AMD kort..
Hvis man bruger Linux osv. så er Nvidia osse klart foran mht. til drivere.
NÅÅ #14 - du får lige af skidtskuffen 😀 for jeg ér "fanboy" 😛 .. af AMD's kort. Dette er pga. pris versus ydelse samt support af flere skærme (jeg ved godt at Nvidia også har det). Jeg bygger også en hel del setups til andre og har aldrig haft problemer med drivere. MEN, med mit eget setup kan jeg bare ikke bruge andre drivere end 10.8 - selv ved ny-installering?? Det er ikke en fejl på mit 5850 for jeg har haft 4 forskellige 5850 kort i min maskine.. samme problem. Pyt - det virker men som jeg før har bemærket: der er så mange producenter og kombinationsmuligheder af CPU og bundkort / ram at det ikke må være let at ramme plet med driverne.
Bruger
Tilføjet: 21-03-2012 12:00:26
Svar/Indlæg:
36/1
#17 Det er præcis det jeg snakker om.
Nvidia har jo ingen problemer med at lave drivere der bare virker. Selv deres BETA drivere kører altid 100%, ihvertfald hos mig.
Det 6950@6970 jeg havde tidligere på året lavede osse en del bøvl, og virkede ikke altid ret godt hvis jeg "bare brugte nyeste driver"
De halter stadig klart efter Nvidia på det her område.
Men jeg regner med at prøve igen med 7970 og se om det ikke er blevet bedre, men venter nu lige på 680 GTX og ser hvad det er for noget inden jeg bestemmer mig.
Har med vilje ventet til nu her med at overveje at købe kort, for jeg ved godt hvordan AMDs kort kører lige ved release og et par måneder efter :P
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Lass3 d. 21-03-2012 12:01:20.
#19 - Det er fint at du opdaterer os med sidste nyt 😀 - så vi frikender AMD fra anklagen i dit tilfælde 😛 . Det er godt nok et stort ØV med dit bundkort.. har du mistanke til din strømforsyning så skift den.