NAS server - Hvor står jeg?!

Media Center d.  20. marts. 2012, skrevet af Skralde
Vist: 716 gange.

Skralde

Superbruger
Tilføjet:
20-03-2012 17:50:55
Svar/Indlæg:
98/44
Jeg har mig en HTPC. Den er ikke ny mere, men den virker - Om ikke andet kommer den til det efter en omgang format c:...

MEN! Jeg har en ekstern Samsung 2TB, to interne i ekstern bokse på hver en TB, tror jeg nok.. Og så en intern på yderligere end TB.
Alle de eksterne HDD's larmer. De er træls, de larmer.. Og så er de iøvrigt pladskrævende, stikkrævende, og bare nederen.

Da jeg byggede mit mediecenter var der ikke rigtig NAS for mennesker. Men det er der nu..

Men jeg aner ikke hvad jeg kigger efter.. Jeg skal have en relativt prisbillig NAS. Der behøver ikke være diske fra start.. Jeg har I HVERT FALD 3TB data.. Men jeg har ladet mig fortælle at for at NAS giver mening skal du kun køre backup?!

Hjælp..
Hvad skal jeg købe for at løse mit behov med at fjerne larm og ubekvemhed VÆK fra mit mediecenter, UD af stuen!?
Sønne

Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2012 22:30:31
Svar/Indlæg:
2263/135
Kig efter noget Synology efter min mening, nemt at gå til.

Hvad er budget?

vindum

Superbruger
Tilføjet:
21-03-2012 12:16:17
Svar/Indlæg:
365/0
Er der ikke plads i den HTPC?

Jeg ved ikke hvad 'de' mener med backup. Maaske, at du boer korer med dine disk i raid 1, 5 eller 6, men hvis de ikke er ens, giver det ikke mening.

Skralde

Superbruger
Tilføjet:
23-03-2012 22:07:30
Svar/Indlæg:
98/44
Budget er vel en 2-3k.. Der er kun plads til en enkelt disk i HTPC'en.. Der sidder en 1TB..

KeeZor

Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2012 22:11:21
Svar/Indlæg:
1063/54
NAS er ikke kun til backup, i stor grad nærmest tværtimod.

Hvad med at få et lidt større kabinet til din HTPC, så du kan have flere harddiske, er det evt. en mulighed for dig?

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
24-03-2012 08:41:42
Svar/Indlæg:
4295/306
Jeg vil også tilslutte mig NAS er ikke kun til backup. Jeg bruger min NAS til alt og det er fantastisk. Har kun en lille SSD og Velociraptor i min desktop til installerede apps og spil. Alle dokumenter, film, billeder, musik osv osv ligger på NAS'en og kører derfra - til deling på alle maskiner lokalt som remote. Hvis du har flere familie medlemmer og også gerne vil se/streame dine ting når du er på farten er dette genialt. 🙂

Kig på Synology de er virkelig nemme at arbejde med. Og hvis du vil have 3Gb+ skal du have en 4-bay med mindre du vil køre med reduceret sikkerhed i raid0.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af KleitusIV d. 24-03-2012 08:43:59.