Bruger
Tilføjet:
20-03-2012 21:51:56
Svar/Indlæg:
3/1
Hej Allesammen
Håber at der er en af jer kloge hoveder der kan hjælpe mig. Jeg har en Synology DS212+ Nas med en WD EARX 2 GB harddisk i. En dag havde jeg hentet en kæmpe fil ned på NAS'en, som jeg ikke magtede at vente på at overføre over mit netværk. Så jeg tænkte at jeg da bare kunne tage disken ud af NAS'en og sætte den direkte i min stationære.
Det gik ikke for godt, windows kunne ikke finde disken så jeg bestemte mig hurtigt for at droppe mit foretagende. Men til min store rædsel så jeg da jeg satte disken tilbage i NAS'en at partiotionen var forsvundet, som om at disken havde smidt formatteringen.
Nu kunne jeg så få lov at oprette en ny diskendhed i DSM men den "rå" disk står nu kun til at være 913 GB. Jeg tror måske at det kan passe med at jeg inden mit lille stunt havde fyldt ca halvdelen af disken. Så det kunne godt passe at det kun er den frie plads der var på disken der nu er tilgængelig til den nye diskenhed.
Kan windows på en måde have "overskrevet" linux filformatet på min disk? Der kom ingen advarsler i windows da jeg startede op med disken sat i min computer, og der kom ingen synlige tegn på at windows ændrede noget på disken. Jeg er ligeglad med data'ene på disken, dem kan jeg leve uden. Jeg vil bare gerne have den fulde diskplads tilbage.
Håber at der er nogen der kan hjælpe :)
/Kenneth