Hej. Håber der er en der kan guide mig lidt her. Jeg skal have bestilt en 2500k i weekenden. Den skal selvfølgelig overclokes, jeg er ikke den store haj til det, men har da gjort det før. Så spørgsmålet er hvilket bundkort vil være en god ide og hvilken blæser bør jeg købe? Det skal være luftkøling og ikke ekstremt. Har forstået det som om at mellem 4.5 og 5 ghz skulle være opnåligt.
Bundkort skal kunne clokes nemt, have mulighed for SLI/cros. Så der skal være plads til 2 kort+ lydkort, gerne med de nyeste muligheder hvis det giver mening og ikke bare er salgs gas. Har selv haft kigget på Test: Asrock Z68 Extreme4 Gen3 men er der billigere / bedre alternativer?
Køler er standart køleren nok? Hvis ikke hvad skal man så have vil ikke betale hverken mere eller mindre for div mæker, skal bare kunne køle det den skal kunne hverken mere eller mindre, larm osv ikke den store betydning, men et plus hvis pris er ca den samme..
SSD disk. 120gb er det nok? og hvilken model bør man gå efter? skal være billig men virke stabilt?
Ville klart købe en anden køler end stock. Noctua hvis finanserne er iorden, ellers har jeg godt erfaring med Arctic cooling freezer 13 OC. Men mobo ville jeg gå efter et Z68 board og så ellers bare kigge lidt på om de kan SLI/CF og om det køre x8/x8 eller x8/x16 (x16/x16)
x8/x8 eller x8/x16 Lidt forklaring kunne godt bruges her 🙂
Bundkortet skulle forresten gerne kunne understøtte de nye intel cpuére når de engang dukker op. Bare så man kan skifte hvis nu uden at skulle købe nyt bundkort.. HVad skal de hede?
den har jeg lige samlet et 2500k setup med ...det er så micro ATX men så ka du jo altid smide den i en lille tower og så har den et ordentlig onboard lydkort :) og så ka den klare 2 grafikkort :) og den har PCI-e 3.0 til når ivy bridge udkommer så den er også klar til ivy bridge vis du får lyst til at smide sådan en :)
gandalf18.. Tak for forslaget, lyder som et godt bud. jeg vil dog helst have et "normalt" ATX eller hvad nu de hedder da mit kabinet er stort nok til det. og ikke skal have nyt kabinet..