Er der nogen der har en anbefaling til et trådløst tastatur og mus til en HTPC?
Er lidt træt af den delvist (tastatur) kablede løsning jeg har i dag, selvom det er USB der bare kan plugges ud.
Det skal gerne være et mindre tastatur (måske uden numerisk del?), laserbaseret mus og med en stærk sender/modtager (bliver sindssyg af latens og trailing 🙂 )
Har overvejet DiNovo Mini, men den er alt for pricey og måske også lige en tand for lille.
Jeg har haft et dinovo mini i omkring 3 år, og det er klart det bedste køb til min htpc.
Der er flere andre som laver noget tilsvarende, altså et lille tastatur med touchpad, til noget bedre pris end logitech, jeg tror dog også kvaliteten er lidt ringere.
Jeg har desværre ikke tid til at finde nogen af dem frem til dig lige nu, men måske der er andre, som kan henvise til nogle specifikke modeller.
Det store diNovo er dog ikke lige mig - jeg synes der går lidt for meget pyntegenstand i det 😉 Jeg skal habengut der lige kan stuves ind på hylden når det ikke skal bruges, og der tror jeg Rapoo tastaturet er lige mig 🙂
Men hvor fedt at andre lige får tip så de kan få deres ønske-tastatur hjem 🙂
#11 Jep, det er sgu dejligt at der kommer tips som man kan bruge. 🙂 Men skriv lige hvad du synes om det Rapoo, når du får det hjem. Mangler nemlig også et til HTPC'en.
Har nu modtaget tastaturet, og første indtryk er at det er passende lille i forhold til at kunne blive stuvet ind på en hylde, og funktionelt nok til at kunne bruges i kortere sessioner når det kræves.
Lad mig sige det med det samme - det er ikke et tastatur man skriver speciale på - men det er efter min mening fabelagtigt til lige præcis HTPC brug hvor man blot af og til skal taste nogen adresser, lave nogen søgninger, et lille script eller andre små tasteopgaver.
Den lille trackpad der er i højre side virker umiddeltbart en smule klejn, men den fungerer faktisk ret godt - eneste udfordring er når man skal lave drag and drop - der skal man lave tap and drag i een bevægelser og det kræver lige en lille smule tilvænning!
Alt i alt er jeg meget tilfreds med min nyerhvervelse :D